Sökning: "Ullared"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade ordet Ullared.
16. A key fold structure within a Sveconorwegian eclogite-bearing deformation zone in Halland, south-western Sweden : geometry and tectonic implications
Master-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Retro-eclogites and associated high-pressure rocks are found in the Ullared area, southwest Sweden. These rocks are evidence of the high-pressure deformation which occurred during the formation of the c. 500 km long Sveconorwegian orogenic belt around one billion years ago. LÄS MER
17. Köpbeteende : två platser inom upplevelseindustrin
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att se hur köpbeteendet gestaltar sig i olika situationer. Vi har avgränsat examensarbetet till att belysa två organisationer inom upplevelseindustrin. Gekås i Ullared och Vasaloppet. Vi anser att köpmönstret hos besökarna vid dessa platser skiljer sig från det vardagliga köpmönstret. LÄS MER
18. Mapping the Business Strategy: A Strategic Management Analysis -Case Study Of Gekås Ullared
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Business strategy today is often an intangible and ambiguous term. Even though most companies often mention their strategy, few understand what strategy is, how it can be identified and used as a management control instrument. LÄS MER
19. Slutna kontanthanteringssystem - en investeringsbedömning för Gekås Ullared AB
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med utgångspunkt i de stora mängder kontanter som hanteras i flera instanser på Gekås varje dag valdes uppsatsens ämne. Syftet var att bedöma effekterna av en eventuell investering i ett slutet kontanthanteringssystem, för att sedan lämna rekommendationer till företagets ledning. LÄS MER
20. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER