Sökning: "Ulrika Hermansson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ulrika Hermansson.

  1. 1. A multi-dimensional model and approach for evaluation of service quality in private education : A key to competitiveness on a rapidly changing market

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ULRIKA HERMANSSON; [2014]
    Nyckelord :service quality; evaluation model; quality improvement; private education; customer focus; systems approach; Voice Of the Customer; servicekvalitet; utvärderingsmodell; kvalitetsförbättring; privat utbildning; kundfokus; systemtänkande; Voice Of the Customer;

    Sammanfattning : På grund av den kraftiga tillväxt som skett i servicesektorn, vilken idag står för ungefär 70 procent av den totala ekonomiska aktiviteten i världen, har anpassning till nya krav blivit en förutsättning för att säkra en stark position på en snabbt föränderlig och konkurrensutsatt marknad. Oron för kvalitet har därmed vuxit och begreppet är idag, mer än någonsin, en viktig del av en organisations verklighet och vardag. LÄS MER

  2. 2. Beröringens betydelse vid vård och omsorg av personer med demenssjukdom-en litteraturstadie

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för hälso- och vårdvetenskap

    Författare :Ulrika Haglund; Emmy Hermansson; [2014]
    Nyckelord :Physical touch; dementia; nursing; Fysisk beröring; demenssjukdom; omvårdnad;

    Sammanfattning : Syftet: Syftet med studien var att undersöka vilken betydelse beröring har i vård och omsorgav personer med demenssjukdom. Ett annat syfte var att granska kvalitén av urval och bortfalli de inkluderade artiklarna. LÄS MER

  3. 3. Knowledge transfer from expatriates : A study of MNCs’ exploitation of expatriates’ knowledge

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Hermansson; Ulrika Kilnes; [2008]
    Nyckelord :Knowledge transfer; learning; expatriation; repatriation; expatriate failure.;

    Sammanfattning : This paper investigates how expatriates experience that their knowledge gained from international assignments is transferred and exploited by the MNC. The results from 93 expatriates from eleven Large Cap companies suggest that knowledge is not exploited trough formal mechanisms. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesinriktad positionering : en fallstudie av ICAs&Nordeas etablering i Estland

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Bergqvist; Anna Hermansson; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Varumärke; Positionering; ICA; Nordea; Estland; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bland annat ett stundande EU-inträde och en stark ekonomisk tillväxt har bidragit till att Estland utvecklats till att bli en mycket intressant marknad för svenska företag. För att företag ska klara sig långsiktigt i konkurrensen på den estniska marknaden krävs en tydlig positionering av dess varumärke. LÄS MER