Sökning: "Unfair Commercial Practices Directive"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Unfair Commercial Practices Directive.

  1. 1. The Relationship between the Legal and Business Environments in the Context of the Unfair Commercial Practices Directive 2005/29/EC and its Impact on Value Creation

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mirjana Sinemli; Antrea Tsiifte; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The tremendous growth of globalization and the international dimensions of commercial operations necessitate that businesses are dynamic organisms that constantly adapt to the ever- changing environment. While they strive to create competitive advantage by utilizing every possible resource available, one key resource is often neglected: the law. LÄS MER

  2. 2. Hur mörkt är ett mörkt mönster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Tommy Johansson; Karin Öberg; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; Deceptive design; Design Patterns; Interaction design; UX-design; UI-design; Design Ethics; Cognitive Biases; Online Travel Agency; Dark patterns; Deceptive design; Designmönster; Interaktionsdesign; UX-design; UI-design; Designetik; Kognitiva Biaser; Onlineresebyrå;

    Sammanfattning : Dark Patterns är designmönster som används av företag i syfte att manipulera användare till att fatta beslut som de möjligtvis inte hade gjort annars och som inte gynnar deras egna intressen. Den här studien undersöker användarens upplevelse och perspektiv på dark patterns på en onlineresebyrås hemsida där dark patterns används flitigt. LÄS MER

  3. 3. Tillåtna överdrifter eller vilseledande marknadsföring? En utredning om vilseledande marknadsföring av kosmetika enligt 10 § marknadsföringslagen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Nordqvist; [2023]
    Nyckelord :Immaterialrätt; marknadsrätt; marknadsföringsrätt; puffery; vilseledande; överdrifter; reklam; kosmetika; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Marketing Act is largely based on the Unfair Commercial Practices Directive. The directive stipulates that an assessment in accordance with the Swedish Marketing Act should be made in line with the directive. In Sweden, there is a long tradition of making strict and restrictive assessments regarding exaggerations in marketing (puffery). LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  5. 5. Grönmålning i marknadsföring - En studie av det historiska, det nuvarande och det framtida rättsläget kring miljöpåståenden i marknadsföring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sofie Sundblad; [2022]
    Nyckelord :immaterialrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; Greenwashing; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The growing environmental awareness from consumers has led to an increased commercial value for environmental claims. In the beginning of 2022, the European Commission proposed a new directive with the aim to strengthen the regulation of environmental claims. LÄS MER