Sökning: "Unga medarbetare"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden Unga medarbetare.

  1. 16. Orsaker till upplevd stress hos sjuksköterskor verksamma på en akutmottagning : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Olivia Jakobsson; Hanna Polewski; [2021]
    Nyckelord :sjuksköterska; stress; akutmottagning; upplevelse; akutsjuksköterska; akutsjukvård; vårdvetenskap; litteraturöversikt;

    Sammanfattning : Akutmottagningar i Sverige präglas av ett högt inflöde av patienter med akuta sjukdomar och skador. Detta kräver att sjuksköterskorna som är verksamma på en akutmottagning innehar en bred och god kunskapskompetens för att kunna prioritera och ta egna beslut. LÄS MER

  2. 17. “Framgångsrika företag lyckas  såklart attrahera medarbetare, men framgången grundar sig i organisationskulturen” : En kvalitativ intervjustudie om ett företags arbete med employer branding.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Olivia Matatko; Johanna Wermelin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarvarumärket; Organisationskultur; Attrahera medarbetare; Behålla medarbetare; Den nya generationens medarbetare; Arbetsmarknad.;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden genomgår en ständig förändring vilket medfört att arbetsgivare inom flera branscher har svårt att hitta potentiella medarbetare med rätt kompetens. Detta har gjort att arbetsgivare i större mån investerat i employer branding, ett arbete som avser att öka arbetsgivares förmåga att attrahera och behålla rätt medarbetare. LÄS MER

  3. 18. Industry Branding i IT-branschen : Industry Branding – en möjlighet för svenska IT-företag att marknadsföra och attrahera unga, kvinnliga medarbetare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell Ekonomi

    Författare :Emma Olausson; Cecilia Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :Industry branding; Employer branding; Brand identity; Brand image; Employer attractiveness;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate how IT companies can apply Industry branding in their marketing strategy, with the aim to market the IT industry to influence young women to choose an IT education at a college or university. Method – The study has an explorative purpose to provide new insights on the topic of Industry branding. LÄS MER

  4. 19. Anställningsbarhet i utsatta områden : Hur unga vuxna navigerar i en komplex tillvaro

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jasper Darin; Fabian Sandberg Nygren; [2020]
    Nyckelord :Anställningsbarhet; arbetsmarknad; arbetsliv; diskriminering; bostadsområde; media; unga vuxna; utsatta områden; intrycksstyrning; kapital; livsvärld;

    Sammanfattning : Att ha ett arbete ses av många som en viktig del i att kunna vara delaktig i ett samhälle. Det råder trots detta stora skillnader i sysselsättningsgrad mellan olika grupperingar och områden i Sverige. LÄS MER

  5. 20. Träff i helfigur : En studie om hur Försvarsmakten ska motivera för att behålla sin viktigaste resurs

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Fabian Tamm; Linnea Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; personnel growth; motivation; nature of work; development; leadership; community; a retaining perspective; a change process; young officers; Försvarsmakten; personell tillväxt; motivation; arbetets karaktär; utveckling; ledarskap; gemenskap; behålla-perspektiv; förändringsprocess; unga officerare;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilka faktorer som är avgörande för unga officerare att stanna kvar i yrket och belysa deras föreställning avseende vad som skulle kunna få dem att lämna yrket i förtid. Jämförelsen mellan dessa två förhållningssätt ger en tydligare bild avseende vad som Försvarsmakten måste utveckla för att färre officerare ska lämna yrket i en tid när organisationen ska växa. LÄS MER