Sökning: "Unga tjejer"
Visar resultat 16 - 20 av 286 uppsatser innehållade orden Unga tjejer.
16. Socialnämndens yttranden för killar och tjejer : En kritisk diskursanalys gällande ansökningar om tvångsvård enligt 3 § LVU
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : In this study, we examined how social workers through committee described the young person in secure care of youths, and whether there ere any differences between the sexes. The theoretical starting point was the gender perspective and social workers discretion. LÄS MER
17. DEN (S)ORTENS TJEJER En systematisk forskningsöversikt om tjejer som växer upp i socialt utsatta områden
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Socialt utsatta områden har under de senaste åren getts ett allt större medialt fokus där framförallt unga killars agerande porträtteras som en bakomliggande anledning till områdenas misär. Forskning visar att media ofta skildrar unga i utsatta områden i form av den våldsbejakande unga killen och den unga tjejen som det passiva offret. LÄS MER
18. Om du gör så här kommer killen att älska dig
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : TikTok is a social media platform centered around short user-produced video clips. It is one of the biggest social media platforms in the world with one billion active users, the majority of which are made up of young people. In Sweden most users are under the age of 24 and most of them are girls. LÄS MER
19. Bakom Stängda Dörrar - En studie om ungdomars attityder, kunskaper och kompetenser kring våld i ungas partnerrelationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att bidra med kunskap om ungas attityder, kunskaper och kompetenser om våld i ungas partnerrelationer, vilket i framtida studier kan bidra med material kring preventiva åtgärder. Vidare är syftet att jämföra med tidigare studier och tolka materialet genom sociologisk och pedagogisk teori. LÄS MER
20. REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna 20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas reklamens trovärdighet olika beroende på vilken sorts reklam det är samt hur den förmedlas? Teori: Electronic word-of-mouth, receptionsforskning Metod: Kvalitativ studie Material: Individuella semistrukturerade intervjuer Resultat: Studiens centrala resultat är att reklamens upplevda trovärdighet påverkas av en mängd olika faktorer såsom den upplevda genuiniteten i reklamen, influencers relation till produkten, hur personlig reklamen uppfattas, den uppfattade kommersialiteten i influencers reklam samt hur influencern uttrycker sig i förhållande till produkten som marknadsförs. LÄS MER