Sökning: "Unik digital marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Unik digital marknadsföring.

  1. 1. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jonas Helgesson; Kristian Stojkovic; [2023]
    Nyckelord :Consumer Attention Span; Digital Marketing Strategies; Consumer Behaviour; Digital Media Platforms; Konsumenters Uppmärksamhetsförmåga; Digitala Marknadsföringsstrategier; Konsumentbeteende; Digitala Medieplattformar;

    Sammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av besöksnäringens mikroföretag i Norrbottens glesbygder

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Mattias Höjsten; Petter Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Hospitality industry; Digitalization; Digital maturity; Rural areas; Microenterprises; Norrland; Besöksnäringen; Digitalisering; Digital mognad; Glesbygden; Mikroföretag; Norrland;

    Sammanfattning : Med teknologins utveckling och framsteg har det blivit en utmaning för verksamheter att intehalka efter i den digitala utvecklingen. Digitalisering har potential att öka effektivitet, sänkakostnader och öka ekonomisk tillväxt inom verksamheter, vilket i sin tur leder till ökadkonkurrenskraft. LÄS MER

  3. 3. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring utanför den fysiska arenan : Svenska elitidrottsföreingars överlevnad under pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tova Andersson; Lowe Stockenberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 bröt en pandemi ut som lett till många negativa konsekvenser för idrottsbranschen samtidigt som den gett idrottsföreningar en unik möjlighet att identifiera nya strategier för att överleva. När idrottens fysiska arena inte längre är tillgänglig behövs nya metoder för föreningarna att behålla sin relevans gentemot publiken. LÄS MER

  5. 5. En perfekt balans : En kvalitativ studie om digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andreas Bauer; Emil Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Musikbranschen; digital marknadsföring; sociala medier; artist; festival; arrangör.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar på att skapa en bild av hur mindre artister bör marknadsföras digitalt. Huvudfokuset ligger på festivalspelningar där flertal artister spelar under antingen en dag eller flera dagar. Intervjuer har gjorts med ett antal mindre artister samt managers för att få deras syn på hur de marknadsför sig själva. LÄS MER