Sökning: "Unilever"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade ordet Unilever.

  1. 11. Cultural adaptation of Unilever in Vietnam

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Thi Kim Chung Nguyen; Le Linh Nguyen; [2012]
    Nyckelord :culture; vietnamese culture; unilever; cultural adaptation; hofstede; corporate culture; national culture; hofstede s cultural framework;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to describe and analyze (1) how Vietnamese business culture resembles and differs from Unilever corporate culture, (2) what advantages and disadvantages are resulted from these similarities and differences, and (3) how the company made use of the advantages and overcome the disadvantages. This thesis also aims at (4) indicating some shortcomings in Unilever‟s adaptation strategy and providing some recommendations. LÄS MER

  2. 12. Design and performance of Small scale sensory consumer tests

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Food Science

    Författare :Linn Svensson; [2012]
    Nyckelord :sensory evaluation; affective test; consumer test; preference test; acceptance ; test ; the 9-point hedonic scale test; ranking test ;

    Sammanfattning : Small scale internal consumer tests provide a company with a cheap way to get valuable information regarding their products advantages and flaws. Therefore the demand for possibilities to do this kind of test has increased. This report is part of a new sensory project at Unilever. LÄS MER

  3. 13. Företagsförvärv : Hur Ben & Jerry’s blir en del av Unilever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Therese Wickman; Jenny Hagström; [2012]
    Nyckelord :Ben Jerry s; företagsförvärv; Unilever; Product brand; Corporate brand; varumärkesportfölj;

    Sammanfattning : Denna uppsats har berört hur ett företagsförvärv kan gå till men även hur ett företag med många underliggande varumärken hanterar sin varumärkesportfölj. Som företag kan man öka sin tillväxt och lönsamhet på lite olika sätt, bland annat genom att expandera sin verksamhet. LÄS MER

  4. 14. CSR Implementation and Concept at Unilever Pakistan : The Stakeholder Perspective

    Master-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Yasir Hameed; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis studies the stakeholder dialogue of a multinational company known as Unilever Pakistan working in a developing economy like Pakistan. The study required deep understanding of the area that dictated research methodology be qualitative and exploratory. LÄS MER

  5. 15. Corporate social responsibility and stakeholder management in Unilever Ghana ltd

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Aissata Diallo; Nana Benyiwa Ewusie; [2011]
    Nyckelord :Stakeholder management; corporate social responsibility; strategy; stakeholder theory; business value;

    Sammanfattning : The concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and stakeholder management is relatively new to the Ghanaian business sector. Unilever Ghana ltd. has consistently had a prominent CSR drive in Ghana for several years. LÄS MER