Sökning: "Unilever"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade ordet Unilever.

  1. 16. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER

  2. 17. Ett varumärke för varje behov: Balansering och differentiering av varumärken i multi-brand portföljer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Bonnie Tran; [2011]
    Nyckelord :Multi-brand portfolio; brand strategy; brand architecture; segmentation; positioning; product differentiation;

    Sammanfattning : Multi-brand portfolios are characterized by comprising many brands in the same product category. Companies that have chosen to organize their products according to this strategy are facing both possibilities, such as expanding the accessible market size, and challenges such as how to organize the brands, their individual roles and their relation and position to the other brands in the category to maximize revenues. LÄS MER

  3. 18. Hudfärgsföreställningar i Indien - en barriär för kvinnor : Hur colorism påverkar en redan marginaliserad grupp i ett patriarkalt samhälle

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap; Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Isabelle Fahd; [2010]
    Nyckelord :universal values; skin tone; kvinnor; universella värden; Hindustan Unilever Limited; hudfärgsnyans; Fair Lovely; skin lightening products; colorism; India; women; hudblekningsprodukter; hudfärgsdiskriminering; Indien; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 2003, partly due to intense protests from the All Indian Democratic Women’s Association, the Indian state prohibited a commercial for skin lightening cream from continuing being aired on Indian television. The commercial indirectly suggests that a girl can neither get a well paid job, nor a husband to provide for her, due to her dark skin tone. LÄS MER

  4. 19. Cosmetic market in Vietnam

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Mai Nguyen Huu; Serene Sirikhoon; [2008]
    Nyckelord :Cosmetic; skin care; cosmetic marketing in Vietnam; environmental factor; consumer behavior; marketing mix; marketing plan;

    Sammanfattning : Introduction: Among the Asia Pacific markets, Vietnam is the fastest growing market. However, despite the high growth, the competition in Vietnam is stiff as the main competitor as Unilever, L’Oreal, Johnson & Johnson and P&G occupy the market. Therefore, cosmetic company need effective marketing plan to cope with strong competition. LÄS MER

  5. 20. Har du provat Lättas nya sallad? : En studie av varumärkets potential att utvecklas genom Brand Extension

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tom Pååg; Fredrik Lundberg; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; Varumärkesstrategi; Positioneringsnivå; Unilever; Knorr; Lätta; Lipton;

    Sammanfattning : I denna kvantitativa studie undersöks möjligheterna för tre olika varumärken att utvidgas till nya produktkategorier. De tre studieobjekten är Lipton, Lätta och Knorr, som alla är hämtade ur företaget Unilevers varumärkesportfölj. LÄS MER