Sökning: "Unilever"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade ordet Unilever.
16. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER
17. Ett varumärke för varje behov: Balansering och differentiering av varumärken i multi-brand portföljer
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Multi-brand portfolios are characterized by comprising many brands in the same product category. Companies that have chosen to organize their products according to this strategy are facing both possibilities, such as expanding the accessible market size, and challenges such as how to organize the brands, their individual roles and their relation and position to the other brands in the category to maximize revenues. LÄS MER
18. Hudfärgsföreställningar i Indien - en barriär för kvinnor : Hur colorism påverkar en redan marginaliserad grupp i ett patriarkalt samhälle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap; Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : In 2003, partly due to intense protests from the All Indian Democratic Women’s Association, the Indian state prohibited a commercial for skin lightening cream from continuing being aired on Indian television. The commercial indirectly suggests that a girl can neither get a well paid job, nor a husband to provide for her, due to her dark skin tone. LÄS MER
19. Cosmetic market in Vietnam
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Introduction: Among the Asia Pacific markets, Vietnam is the fastest growing market. However, despite the high growth, the competition in Vietnam is stiff as the main competitor as Unilever, L’Oreal, Johnson & Johnson and P&G occupy the market. Therefore, cosmetic company need effective marketing plan to cope with strong competition. LÄS MER
20. Har du provat Lättas nya sallad? : En studie av varumärkets potential att utvecklas genom Brand Extension
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna kvantitativa studie undersöks möjligheterna för tre olika varumärken att utvidgas till nya produktkategorier. De tre studieobjekten är Lipton, Lätta och Knorr, som alla är hämtade ur företaget Unilevers varumärkesportfölj. LÄS MER