Sökning: "Unity engine"

Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden Unity engine.

  1. 21. Unity 3D Traffic Simulation investigating the impacts of safe distance on traffic flow : Investigating how safe distance impacts traffic flow on a one lane highway during three road scenarios

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Jacob Näsman; Jonas Sävås; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With ever expanding transport needs and roads becoming increasingly congested, more people than ever before spend significant parts of their daily life stuck in traffic. One common cause of delays and queue formation is drivers attempting to adjust their speed in relation to the vehicle in front. LÄS MER

  2. 22. Raydio: Grafisk radiovågssimulering med strålspårning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Mattias Ivarsson; Alexander Lindström; [2022]
    Nyckelord :strålspårning; 5g; ray tracing; radio; gpu; datorgrafik;

    Sammanfattning : Den 5:e generationens mobilnätverk, som utlovat en ökning av bland annat tillgänglighet i förhållande till tidigare nätverksgenerationer, befinner sig just nu i en global pågående lanseringsfas. Lanseringen av 5G-nätet är tänkt att öppna möjligheter för ett stort antal nya användningsområden. LÄS MER

  3. 23. Shadow Maps Techniques Compared : A Performance Comparison Between Shadow Maps and Cascaded Cascaded Shadow Maps

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Ghazi Hicheri; [2022]
    Nyckelord :Shadow Maps; Cascaded Shadow Maps; Performance; Consumption; Algorithm;

    Sammanfattning : Nowadays, 3D rendering has been widely applied in video games. Every year companies strive to come up with new solutions and implementations that potentially will increase the complexity of an algorithm, combined with trying to improve the realism of the graphics. LÄS MER

  4. 24. Shaderprestanda inom Unity : En jämförelse mellan Unity Shader Graph och HLSL shaders

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Börjesson; [2022]
    Nyckelord :Shaders; Unity Shader Graph; High-Level Shading Language; HLSL; Optimering; Prestanda;

    Sammanfattning : Genom att skapa shaders kan datorspelsutvecklare åstadkomma en uppsjö av visuella effekter. Det enda som sätter gränserna är fantasin och prestandan. En av de största spelmotorerna på marknaden är Unity Engine (Unity Technologies, 2005). LÄS MER

  5. 25. Using Game Engines to Develop Virtual Agents

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nathalie Stensdahl; Kristoffer Svensson; [2022]
    Nyckelord :programming; game engines; virtual agents; virtual receptionist;

    Sammanfattning : Virtual agents have been around since the 1960’s and theirusage is constantly increasing. They are used in manydifferent settings. At the same time, game engines are usedmore and more for various purposes. In this paper, the aim isto create two proof-of-concept virtual agents in the form of ahumanoid receptionist as part of a bigger project. LÄS MER