Sökning: "Unity engine"
Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden Unity engine.
21. Unity 3D Traffic Simulation investigating the impacts of safe distance on traffic flow : Investigating how safe distance impacts traffic flow on a one lane highway during three road scenarios
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : With ever expanding transport needs and roads becoming increasingly congested, more people than ever before spend significant parts of their daily life stuck in traffic. One common cause of delays and queue formation is drivers attempting to adjust their speed in relation to the vehicle in front. LÄS MER
22. Raydio: Grafisk radiovågssimulering med strålspårning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskapSammanfattning : Den 5:e generationens mobilnätverk, som utlovat en ökning av bland annat tillgänglighet i förhållande till tidigare nätverksgenerationer, befinner sig just nu i en global pågående lanseringsfas. Lanseringen av 5G-nätet är tänkt att öppna möjligheter för ett stort antal nya användningsområden. LÄS MER
23. Shadow Maps Techniques Compared : A Performance Comparison Between Shadow Maps and Cascaded Cascaded Shadow Maps
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Nowadays, 3D rendering has been widely applied in video games. Every year companies strive to come up with new solutions and implementations that potentially will increase the complexity of an algorithm, combined with trying to improve the realism of the graphics. LÄS MER
24. Shaderprestanda inom Unity : En jämförelse mellan Unity Shader Graph och HLSL shaders
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Genom att skapa shaders kan datorspelsutvecklare åstadkomma en uppsjö av visuella effekter. Det enda som sätter gränserna är fantasin och prestandan. En av de största spelmotorerna på marknaden är Unity Engine (Unity Technologies, 2005). LÄS MER
25. Using Game Engines to Develop Virtual Agents
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Virtual agents have been around since the 1960’s and theirusage is constantly increasing. They are used in manydifferent settings. At the same time, game engines are usedmore and more for various purposes. In this paper, the aim isto create two proof-of-concept virtual agents in the form of ahumanoid receptionist as part of a bigger project. LÄS MER