Sökning: "Unity game engine"

Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade orden Unity game engine.

  1. 16. VR Diversion Software for Alleviation and Prevention of the Fear of Needles during Immunization Procedures

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Thomas Gräslund; Hugert Fabian; [2022]
    Nyckelord :VR; diversion; needle fear; immunization; vaccination; trypanophobia;

    Sammanfattning : Currently available VR-diversion solutions for vaccination lack key features for delivering an immersive and pleasurable experience. A tailor-made diversionary semi-interactive VR-experience software for vaccination procedures has been developed using mainly the game engine Unity and programmed in C#. LÄS MER

  2. 17. Unity 3D Traffic Simulation investigating the impacts of safe distance on traffic flow : Investigating how safe distance impacts traffic flow on a one lane highway during three road scenarios

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Jacob Näsman; Jonas Sävås; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With ever expanding transport needs and roads becoming increasingly congested, more people than ever before spend significant parts of their daily life stuck in traffic. One common cause of delays and queue formation is drivers attempting to adjust their speed in relation to the vehicle in front. LÄS MER

  3. 18. Raydio: Grafisk radiovågssimulering med strålspårning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Mattias Ivarsson; Alexander Lindström; [2022]
    Nyckelord :strålspårning; 5g; ray tracing; radio; gpu; datorgrafik;

    Sammanfattning : Den 5:e generationens mobilnätverk, som utlovat en ökning av bland annat tillgänglighet i förhållande till tidigare nätverksgenerationer, befinner sig just nu i en global pågående lanseringsfas. Lanseringen av 5G-nätet är tänkt att öppna möjligheter för ett stort antal nya användningsområden. LÄS MER

  4. 19. Using Game Engines to Develop Virtual Agents

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nathalie Stensdahl; Kristoffer Svensson; [2022]
    Nyckelord :programming; game engines; virtual agents; virtual receptionist;

    Sammanfattning : Virtual agents have been around since the 1960’s and theirusage is constantly increasing. They are used in manydifferent settings. At the same time, game engines are usedmore and more for various purposes. In this paper, the aim isto create two proof-of-concept virtual agents in the form of ahumanoid receptionist as part of a bigger project. LÄS MER

  5. 20. Utveckling av program för generering av 3D-miljö i Unity : Baserat på gatu- och kontorsritningar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Anton Ågren; Tom Olsson; [2022]
    Nyckelord :Unity; radiovågor; radio;

    Sammanfattning : Inom telekommunikation använder man sig av radioantenner för att sända radiovågor, vilket levererar data till enheter med mottagare. När man placerar antennen är målet att uppnå den mest optimala räckvidden för radiovågor. Detta kräver att någon måste befinnas på den platsen i verkligenheten där antennen ska placeras. LÄS MER