Sökning: "Universität"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Universität.

  1. 1. Design of a test rig for in situ hydrogen charging of rolling element bearings under load

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Maskinelement

    Författare :Oskar Moström; [2023]
    Nyckelord :tribology; hydrogen embrittlement; mechanical engineering; rolling element bearing; machine elements; design; mechanical design; CAD; mechanical construction; construction; material science; Tribologie; Wasserstoffversprödung; Maschinenbau; Wälzlager; Maschinenelemente; Design; Maschinenkonstruktion; CAD; mechanischer Bau; Konstruktion; Materialwissenschaft; tribologi; väteförsprödning; maskinteknik; rullningselementlager; maskinelement; design; mekanisk design; CAD; mekanisk konstruktion; konstruktion; materialvetenskap; lager;

    Sammanfattning : This Master's thesis is part of the Hydrogen Embrittlement in Rolling element bearings project (HERo) initiated at Luleå University of Technology (LTU), with the primary objective of determining critical hydrogen concentrations in bearing steel for rolling element bearings. The specific aim of this Master's thesis is to design a test rig that enables the investigation of the effects of hydrogen embrittlement on rolling element bearings under load. LÄS MER

  2. 2. Metodik för utmattning av asfaltbruk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Adi Hadzikadunic; Hussein Al-Sultani; [2020]
    Nyckelord :Asphalt; Bitumen; Filler; Mastics; Rheology; Fatigue; Dynamic Shear Rheometer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The durability of asphalt can be investigated with fatigue tests, which unfortunately are very laborious and costly. Therefore, they are not used as often as they should. At LTH in Lund, an alternative method is utilized using a dynamic shear rheometer, DSR, on asphalt’s mastic for fatigue properties testing. LÄS MER

  3. 3. Deutschunterricht in der schwedischen Schule vs. Deutschunterricht an der schwedischen Universität : Studenten über den Übergang von Schule zu Universität

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Julia Scekic; [2019]
    Nyckelord :Moderna Språk; Pädagogik; Übergang; Gymnasium; Sprachen; Universität; Diskursanalyse; Diskurs-historischer Ansatz; Deutschunterricht; DHA;

    Sammanfattning : Die Kommission des Europäischen Rates hat 2002 festgelegt, dass jeder Europäer mindestens zwei Fremdsprachen ab dem frühen Kindesalter erlernen soll. Die Fremdsprachenkompetenz sei ein wichtiger Faktor für die Mobilität der Europäer und die allgemeine Wettbewerbsfähigkeit der Wirtschaft Europas (Europäische Kommission 2005). LÄS MER

  4. 4. Varför ingenjör? : En studie om betydelsen av vetenskapligt kapital för kvinnliga civilingenjörsstudenters utbildningsval i Uppsala och Wien

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Sara Hedberg; Emma Pålsson; [2017]
    Nyckelord :TU Wien; Uppsala universitet; vetenskapligt kapital; utbildningsval; ingenjörsutbildning;

    Sammanfattning : I föreliggande studie undersöks vilka typer av vetenskapliga kapital som varit viktiga för kvinnliga civilingenjörsstudenters val att söka sig till sina utbildningar. Studien, som utförts vid Uppsala universitet i Sverige och Technische Universität Wien i Österrike, undersöker även om det finns skillnad i kapitalens betydelse på de olika platserna. LÄS MER

  5. 5. Understanding Misunderstandings: International Students’ Intercultural Communication in Lund University Culture

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Silja Wendt; [2017]
    Nyckelord :Qualitative Analysis; Cultural Integration; Intercultural Communication; International Students; Cross-Cultural Competence; Lewis-Model; Interkulturell kommunikation; Internationella studenter; Kulturell integration; Kvalitativ analys; Kors-kulturell kompetens; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : 本文采用定性研究的方法,从文化分析的角度去探讨一个瑞典大学的国际学生的文化融合,尤其是从行为交流进行研究。 在日常的社会交流中产生的误解,可能会对留学生的个人经历造成负面的影响。这些负面的影响引起的挫败感可能影响学生的身心健康。 跨文化交流比较难捕捉,在文化融合上潜在的行为规则更是稀少。 以隆德大学和它的环境为例,本研究挖掘出跨文化交流中的一些意想不到的误解。 本研究采用半结构化的采访,自传式民族志以及观察的方法,把国际学生的视角突出。下列的研究为题作为主线贯穿整篇文章:隆德大学的国际学生在行为交流上遇到什么困难?这些问题在文化的层面上怎么理解?怎么促进文化融合? 实证材料贯穿于本研究中,此外还应用了社会交流理论如尔文·戈夫曼的人际互动理论和爱德华·霍尔对跨文化交际的研究,将行为交流联系在文化环境中。 对更多文化认同的需求,本文讨论了实际的操作以促进外来文化行为的跨文化交流。结果显示运用Lewis模式和我们长期的自身经验可以创造出跨文化交际能力,以此促进国际学生的文化融合的步伐。这也表明一所大学可以采取积极的行动应对这篇研究中所反映的问题。.. LÄS MER