Sökning: "Uppdragsbeskrivning"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade ordet Uppdragsbeskrivning.

  1. 11. BRIDGING THE GAPS BETWEEN PHYSICAL DIGITAL CO-CREATION

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Industridesign

    Författare :Oscar Wirdelius; [2021]
    Nyckelord :Design; Creativity; Collaboration; Feedback; Digital; Augmented Reality; Meeting; Design; Kreativitet; Samarbete; Möte;

    Sammanfattning : The remote work environment poses many challenges, especially for collaboration and co-creation. Digital tools are available but they lack important properties of the physical meeting. This project applies emerging technologies in an attempt to enable a more suitable interface for creative collaboration. LÄS MER

  2. 12. Ombyggnation av en fördelningsstation : Övergripande konceptförslag för spänningsutförande 130-10 kV

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :John Wahlström; [2020]
    Nyckelord :Substation; AIS; GIS; 145 kV; 130 kV; 10 kV; 12 kV; 145kV; 130kV; 10kV; 12kV; SF6; Clean air; Fördelningsstation; ställverk; AIS; GIS; Urban; 145 kV; 130 kV; 10 kV; 12 kV; 145kV; 130kV; 10kV; 12kV; Ombyggnation; luftisolerad; gasisolerad; koncept; truckbrytare; SF6; nätstation; mottagningsstation; renad luft;

    Sammanfattning : Detta arbete har utförts hos Varberg Energi AB och syftat till att presentera olika koncept som alternativ till konventionella 130 kV luftisolerade fördelningsstationer. Arbetet är tänkt att kunna vara en del i en uppdragsbeskrivning för en kommande ombyggnation. LÄS MER

  3. 13. BIBLIOTEK MOT RASISM : Biblioteksanställdas upplevelser och beskrivning av en antirasistisk kampanjs framväxt

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Tobias Johansson; [2020]
    Nyckelord :Inramningsteori; Antirasism; Sociala rörelser; Bibliotek och samhälle;

    Sammanfattning : Denna uppsats har till syfte att studera kampanjen ”Bibliotek mot rasism”som genomfördes i fyra olika biblioteksregioner i Sverige från 2014 till 2016. Med intervjuer som metod och inramningsteori som analytiskt verktyg har kampanjen kartlagts och studiens syfte är att se hur kampanjen utvecklades över tid och hur kampanjen kan ställas i relation till bibliotekens demokratiska uppdrag. LÄS MER

  4. 14. “Att få arbeta med det som man faktiskt är utbildad för” Specialistsjuksköterskor med inriktning psykiatrisk vårds upplevelser av evidensbaserad omvårdnad i sitt kliniska arbete.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för neurovetenskap

    Författare :Marie Wiksten; [2020]
    Nyckelord :evidensbaserad omvårdnad; specialistsjuksköterska; psykiatrisk omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: I litteraturen har effekterna av evidensbaserad vård undersökts och där framkommer tendenser till förbättringar för såväl patienter, personal och organisation även om det konstaterades att det behövs mer forskning för att utvärdera. Trots detta är det endast en liten del av alla sjuksköterskor som arbetar i enlighet med evidensbaserad omvårdnad och många hinder har uppdagats i litteraturen. LÄS MER

  5. 15. KOLLEGA, PEDAGOG ELLER EXPERT - vad förväntas av en superanvändare?

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Charlotte Eliasson; [2019-11-06]
    Nyckelord :Superanvändare; PCK; novis; expert; implementering; slutanvändare; IT-stöd; utbildning;

    Sammanfattning : Studien har följt inledningen av införandeprocessen av ett nytt IT-stöd på tre kommunala gymnasieskolor med fokus på superanvändarnas roll i och för implementeringen. Genom en metodtriangulering bestående av intervjuer, enkäter samt observationer har organisationens och slutanvändarnas förväntningar på superanvändarna, vilka superanvändarna är samt vilka förutsättningar de fått, undersökts med målet att få svar på huvudfrågan: Hur svarar superanvändarnas kompetenser och egenskaper mot organisationens respektive slutanvändarnas förväntningar och de givna ramarna? Detta har gjorts utifrån ett teoretiskt ramverk bestående av Dreyfus teorier om förtrogenhetsnivåer samt ifrågasättande av dessa, teorier kring PCK (pedagogical content knowledge), kollegialt lärande samt en definition och presentation av begreppet superanvändare. LÄS MER