Sökning: "Upper secondary school"

Visar resultat 1 - 5 av 2816 uppsatser innehållade orden Upper secondary school.

  1. 1. Bland protagonister och antagonister i ämnesplanerna för Gy 11. En jämförande rollanalys av gymnasiegemensamma och estetiska ämnen med teater i förgrunden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pia Björnsdotter Edlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :teater; protagonist; antagonist; estetiska ämnen; gymnasiegemensamma ämnen; kärnämnen; roll; figur; karaktär; agens; aktiva verb; handlande; Penka; Gy11;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the aesthetic, non-compulsory subject Theater, is being presented in the Swedish National Agency for Education's steering documents (Skolverket, 2011), compared to the aesthetic, non-compulsory subjects Music and Art and to the compulsory upper secondary school subjects, formerly called "core subjects", English, History, Physical Education and Health, Mathematics, Science Studies, Religion, Civics and Swedish. This study aims to observe and clarify the Swedish National Agency for Education's character drawing of the various subjects. LÄS MER

  2. 2. “Is it a sin against God to be poor?” : Marxist and Pedagogical Perspectives on Oppressive Ideologies in Octavia E. Butler’s Parable of the Sower and its Potential for Teaching Critical Thinking.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Schalander; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this essay, I have analysed the novel Parable of the Sower by Octavia E. Butler through a Marxist lens to investigate how ideological oppression is depicted through Capitalism and religion. To examine these ideologies, I analysed Lauren Olamina, the first-person narrator and her half-brother, Keith. LÄS MER

  3. 3. Teaching English in Sweden : A Look at the Rhetoric in the Federalist Papers

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Gustav Wetterlind; [2022]
    Nyckelord :Federalist Papers; Rhetoric; Swedish Curriculum; Ethos; Pathos;

    Sammanfattning : This essay examines the possibility to use the Federalist Papers as authentic classroom material for English 7 within Sweden’s upper secondary school. To do this, three close readings have been done of the first, tenth and fifty-first essay amongst the Federalist Papers. LÄS MER

  4. 4. Studie- och yrkesvägledares arbetes arbete med barn och unga inom särskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Caroline Veizaga; [2022]
    Nyckelord :Upper Secondary special school; Primary alt. Compulsory special school; Study and career counselor; Inclusion; Social justice; Empowerment; Gymnasiesärskolan; Grundsärskolan; Studie- och yrkesvägledare; Inkludering; Social rättvisa;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att lära mer om studie- och yrkesvägledares arbete i grundsärskolan eller gymnasiesärskolan. Frågorna som ställs handlar om deras arbete med eleverna och deras föräldrar, eller andra vårdnadshavare, samt andra relaterade ämnen. LÄS MER

  5. 5. Codeswitching in Swedish EFL classrooms : Practices and insights from teachers and teacher students

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Atosa Bigdeli; [2022]
    Nyckelord :English as a foreign language; codeswitching; upper secondary school; Sweden; teaching English; qualitative study; thematic analysis; benefits; limitations.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the situations in which code-switching takes place in EFL classrooms. The paper focuses on why code-switching takes place, and whether it benefits or limits students' learning, according to teachers and teacher students in Swedish upper-secondary schools. LÄS MER