Sökning: "Upper-level teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Upper-level teachers.

  1. 1. Vi är ju inte robotar : en fenomenografisk studie om bedömningsarbete i musikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Kristoffer Tryggmo; [2022]
    Nyckelord :Equal assessment; co-assessment; music education; music teacher professionalism;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create a deeper understanding of how music teachers in Sweden interpret the phenomenon equal assessment. The purpose was also to investigate how music teachers practice equal assessment in the classroom. To achieve this a phenomenographic analysis of qualitative interviews with four music teachers. LÄS MER

  2. 2. Lärarnas svar på fortbildning : En analys av innehållet på Lektion.se

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jonathan Winding; [2021]
    Nyckelord :Lektion.se; religionskunskap; lektioner; lärgemenskaper; läroplan; kunskapskrav; världsreligioner.;

    Sammanfattning : The main purpose with this essay is to map the content of Lektion.se that focuses on religiouseducation adapted to the upper level of the compulsory school. My intention is to enlightfuture users of this website and inform them what to expect. LÄS MER

  3. 3. Teachers’ Choice of Instructional Language in the English as a Foreign Language Classroom : A literature review on teachers’ use of first language and target language in the EFL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Anna Nääs; [2019]
    Nyckelord :First language L1 use; target language TL ; English as a foreign language EFL ; monolingual approach; translanguaging; teachers’ beliefs and attitudes;

    Sammanfattning : There are many different perceptions when it comes to teachers’ instructional language choice in the EFL classroom. Some argue for maximum use of the target language while others believe that judicious use of the L1 can benefit the students’ second language learning. LÄS MER

  4. 4. En levande skola : En fallstudie av organisationskultur i relation till socialt arbete i en svensk högstadieskola

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Oscar Sedholm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is a qualitative case study of organizational culture, as percieved by school personnel in relation to the school’s work with social goals. Six participants from a swedish upper secondary school – ranging from teachers to school counselor, were interviewed about their backgrounds, their experiences within the school and their views on values education. LÄS MER

  5. 5. Varför inte fler? : Kvinnliga elever på gymnasieskolans tekniska program - En undersökning kring gymnasievalet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Maria Nasca; [2017]
    Nyckelord :technology program in upper secondary school; female students; upper secondary school choice process; affecting factors; gender; technology concept.; teknikprogrammet; kvinnliga elever; gymnasieval; påverkandefaktorer; genus; teknikbegreppet;

    Sammanfattning : Rapporten baseras på en empirisk studie och en litteraturstudie. Syftet är att belysa några av de anledningar till att flickor och kvinnor utesluter tekniken och i synnerhet väljer bort den vid gymnasievalet. LÄS MER