Sökning: "Upplevd kvalité"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Upplevd kvalité.

  1. 21. Kvalité i lastbilstillverkning, men vilket bränsle körs det på?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Malin Axelsson; Erica Theorén; [2013-06-26]
    Nyckelord :produktionspersonal; måltidsordning; frukt och grönsaker; tomma kalorier; koffein; välmående; prestation; beteendeförändring;

    Sammanfattning : Kosten är en viktig komponent som påverkar människans hälsa och arbetsprestation. Gruppen arbetare har en dålig kosthållning vid jämförelse med Livsmedelsverkets rekommendationer. Scania CV AB prioriterar sin personals hälsa samt har som målsättning att effektivisera sin produktion. LÄS MER

  2. 22. Ett grönskande varumärke : Hur kan ett företag stärka sitt varumärkeskapital med hjälp av miljömässigt ansvarstagande?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Martin Holmgren; Emelie Jorander Fridén; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag idag investerar allt mer i vad som benämns som varumärkeskapital. Varumärkeskapital är de dimensioner som är direkt kopplade till varumärkets namn och symbol, så som varumärkeskännedom, upplevd kvalité, varumärkeslojalitet och varumärkesassociationer. LÄS MER

  3. 23. Hund i vården : Fysiska, Psykiska och Sociala effekter av arbete med vårdhund

    Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Elin Martelleur; [2013]
    Nyckelord :Pet therapy; animal facilitated therapy; physical effects; psychical effects; social effects; vårdhund; djurassisterad terapi; fysiska effekter; psykiska effekter; sociala effekter;

    Sammanfattning : Background: Pet therapy has existed as a concept since 1964 when the American child psychologist Boris Levinson coined the term. Nowadays Animal Assisted Activity (AAA) and Animal Assisted Therapy (AAT) are both recognized concepts, and with progressed research the science of pet therapy increases. LÄS MER

  4. 24. Varumärkesvärde ur två perspektiv : En gap-analys av försäkringsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Martin Rustas; Ulf Gladh; [2012]
    Nyckelord :Brand equity; Percieved quality; Insurance industry; Varumärkesvärde; upplevd kvalité; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine and analyze how insurance companies work to create value and confidence in their brands and then compare whether consumers perceive brands as companies seek. Method: The study is a gap analysis of both qualitative and quantitative in nature containing both interviews with insurance companies and a survey carried out on consumers. LÄS MER

  5. 25. Att kommunicera med externa transportörer – en studie over vilka kommunikationskanaler livsmedelsgrossister använder i kommunikationen med transportörer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Janní Axelson; Daniella Hållander; [2011-06-27]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; information; elektroniska lösningar; livsmedelsgrossister; transportörer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem Livsmedelsgrossistens roll och affärsidé handlar om att samordna kontakten med olika leve-rantörer världen över och snabbt och kostnadseffektivt tillhandahålla de varor kunderna efter-frågar. Transportuppdraget i varukedjor handlar inte längre bara om den materiella delen utan även om den immateriella delen. LÄS MER