Sökning: "Upplevd kvalité"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden Upplevd kvalité.
6. Första, andra, tredje. Såld! : En kvalitativ studie om hur e-service quality påverkar konsumenternas köpbeteenden inom nätauktioner
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Fenomenet med auktioner är inget nytt begrepp, utan man har i flera decennier använt sig av liknande tjänster och nätauktioner har haft en positiv utveckling i takt meddigitaliseringen. I en tid där fokus ligger på hållbarhet blir nätauktioner allt viktigare genom deras arbete med cirkulär ekonomi. LÄS MER
7. Ledarskap och motivation inom socialt arbete : En kunskapsöversikt
Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Socionomer arbetar i komplexa förhållanden med begränsade resurser, hög arbetsbelastning och rutiner utformade utifrån lagstiftning. Chefer inom socialt arbete bär ansvar för budget, utförandet av insatser men även att bedriva arbetsmiljöarbete. LÄS MER
8. Använda Business Intelligence : En explorativ fallstudie på ett svenskt konsultbolag
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Bakgrund: Beslutstagande är en av de viktigaste processerna inom alla ledningsnivåer. Det kontinuerliga behovet av att kunna ta bättre beslut anses vara kritiskt viktigt för ett företags både kortsiktiga och långsiktiga överlevnad. Bistående i detta moment så har beslutsstödsystem (BSS) i form av Business Intelligence (BI) skapats. LÄS MER
9. Varumärkeslojalitet : en kvalitativ studie med inriktning på konsumenters kärlek och relationer till modevarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Framväxten av flertalet detaljhandelsalternativ har resulterat i att modemarknaden blivit allt mer konkurrensutsatt vilket lämnar konsumenten till oändligt många valmöjligheter. Den föränderliga lojaliteten gentemot varumärken innebär flertalet utmaningar för företag att särskilja sig från mängden och erbjuda konsumenten värde för att därmed ha möjlighet till att upprätthålla en långvarig relation med konsumenten. LÄS MER
10. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER