Sökning: "Upplevd väntetid"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Upplevd väntetid.
1. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER
2. Now Loading... : Att designa för en mer positivt upplevd väntetid i en för smartphones ständigt omväxlande användarmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Under senare år har smartphones växt till att bli det mest populära sättet att besöka internet. I takt med detta har även väntande online blivit mer påverkat av externa faktorer kopplat till användarkontexten, exempelvis visuella och auditiva distraktioner. LÄS MER
3. Krav, kontroll och stöd : En kvantitativ studie av budget- och skuldrådgivarens upplevda stress
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka samband som finns mellan upplevd stress, kontroll, krav och stöd hos kommunernas budget- och skuldrådgivare. Hypotesen var att budget- och skuldrådgivare som upplever en hög stressnivå upplever högre krav, mindre grad av kontroll och mindre socialt stöd än de budget- och skuldrådgivare som upplever en lägre stressnivå. LÄS MER
4. Patienters upplevelser av tandhygienisters bemötande inom tandvården
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Oral hälsaSammanfattning : Bakgrund Ett sätt att mäta patienternas upplevelser av bemötande är att mäta tillfredsställelsen. Under bemötande ingår humanistiskt arbetssätt och ett professionellt förhållningssätt. Enligt kompetensbeskrivningen bör en tandhygienist bemöta och behandla alla människor likvärdigt med respekt oavsett individuella förutsättningar. LÄS MER
5. Missnöjesprocessen : Hur hanterar företag kundmissnöje?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag kan inte bara konkurrera med låga priser för att ”vinna” sina kunder längre, med de svenska detaljhandelskedjorna Expert och Onoffs konkurser som exempel. Lönsamhet är ett företags yttersta mål, men om inte intäkterna kan täcka kostnaderna kan en eventuell konkurs vara nära. LÄS MER