Sökning: "Upplevda Fördelar"
Visar resultat 11 - 15 av 152 uppsatser innehållade orden Upplevda Fördelar.
11. Trädens påverkan på människors välbefinnande och hälsa : en översiktlig kunskapssammanställning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Under de senaste åren har det funnits en ökande mängd forskning som undersöker förhållandet mellan kontakt med naturen och mänsklig hälsa. Detta arbete syftar till att ge en översikt över några av de viktigaste resultaten inom område, genom att dra på en rad studier som har undersökt de potentiella hälsofördelarna med exponering för naturliga miljöer. LÄS MER
12. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
13. Att vårda barn i akuta situationer : Sjuksköterskors upplevelser och erfarenheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Regional anestesi kan anses mindre fördelaktigt eftersom patienten är vaken under operationen, något som patienten kan ha en förutfattad mening om och känna sig främmande för. Även om det finns flertalet fysiologiska fördelar med anestesimetoden. LÄS MER
14. Fastighetsbranschen och IoT: Behovet av implementering av IoT i fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Samhällets snabba tekniska utveckling har ökat intresset för att effektivisera vardagliga processer för att spara resurser och miljön. Fastighetsbranschen har varit en konservativ bransch när det kommer till införande av ny teknik, men förändringstrycket har ökat i takt med att företag från andra branscher har gått in i fastighetsbranschen. LÄS MER
15. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions: Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements? Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER