Sökning: "Upplevelseindustrin"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet Upplevelseindustrin.

  1. 1. Konceptutveckling av äventyrsbana till Boda Borg : Idéframtagning av ett tema med tillhörande kluriga utmaningar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Boda Borg; innovation; konceptutveckling; äventyrsbana; upplevelse;

    Sammanfattning : Detta projekt är ett examensarbete i samarbete med Boda Borgs äventyrshus i Karlskoga. Examensarbetet utfördes på Karlstads universitet inom utbildningen högskoleingenjör med inriktning innovationsteknik och design. LÄS MER

  2. 2. The Show Must Go On? : Projektledarens hantering av pandemins konsekvenser i upplevelseindustrin 

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ellen Waern; [2022]
    Nyckelord :Project management; COVID-19; Pandemic; Risk management; Experience Economy.; Projektledning; COVID-19; Pandemi; Riskhantering; Upplevelseindustrin;

    Sammanfattning : The study aims to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on completed projects in the experience industry and what lessons will be included in the future. To answer the purpose, the framing of questions has been established: 1. LÄS MER

  3. 3. Sant eller falskt? : Recensioners trovärdighet inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wed Salman; Jenny Angleborg; [2019]
    Nyckelord :Recensioner; trovärdighet; turism; TripAdvisor; User Generated Content;

    Sammanfattning : The following study aims to give a first look into the process of when tourists searches for information before a trip and to understand how they reflect over the reliability in different kinds of information. Internet has an important meaning for information research, especially within the tourism business and experience economy. LÄS MER

  4. 4. Innebandyföreningar verksamma inom ett upplevelserum : En kvalitativ studie om innebandyföreningars tjänsteerbjudande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Kokljuschkin; Victor Ohlström; [2018]
    Nyckelord :Spectators; sport organizations; service offerings; added value; experience; Åskådare; idrottsorganisationer; tjänsteerbjudande; mervärde; upplevelse;

    Sammanfattning : Åskådarna inom idrottssektorn har en aktiv roll och en stor betydelse för idrottsorganisationers ekonomi. Tidigare forskning visar att det är viktigt för idrottsorganisationer att integrera med åskådarna med tilläggstjänster som skapar mervärde, eftersom matchen i sig säkerställer inte återkommande åskådare. LÄS MER

  5. 5. Kompetens, autonomi och samhörighetens betydelse för arbetsmotivation : En studie om medarbetares motivation inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Tangen; Pauline Wiberg; [2018]
    Nyckelord :Experience economy; employee motivation; competence; autonomy; relatedness; Self-Determination Theory; Servant Leadership; Upplevelseindustrin; arbetsmotivation; kompetens; autonomi; samhörighet; Self-Determination Theory; Servant Leadership;

    Sammanfattning : Titel: Kompetens, autonomi och samhörighetens betydelse för arbetsmotivation – En studie om medarbetares motivation inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Josefin Tangen, Pauline Wiberg   Handledare: Monica Wallmon, Maria Fregidou-Malama   Datum: 2018 – januari   Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur individens grundläggande behov av kompetens, autonomi och samhörighet påverkar arbetsmotivation inom upplevelseindustrin.   Metod: Studien utgår från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER