Sökning: "Upplevelsemarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Upplevelsemarknadsföring.

  1. 1. Traditionell caféverksamhet och modern marknadsföring : En Fallstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ann Lindström; Lina Carmhagen; Johanna Andersson Fridh; [2018]
    Nyckelord :kundvärde; upplevelse; upplevelsemarknadsföring; storytelling; multisensorisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Uppsatsen behandlar frågan om hur en caféverksamhet med gamla anor kan utveckla sin marknadsföringsstrategi från traditionell produktfokuserad till ett fokus på kundupplevelser. Syfte: Cafébranschen i Växjö består idag av både stora cafékedjor som Espressohouse och mindre familjeägda caféer med tillhörande bageri och konditori. LÄS MER

  2. 2. An Experience A Day Keeps The E-Commerce Away : Exploring experiential marketing within the body cosmetics retail industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Elinor Lundberg; Ronja Geel; Malin Hornebrant; [2018]
    Nyckelord :marketing; experiential marketing; experiential retail; customer perception; value creation; value co-creation; impact value; think; act; feel; sense; relate; experience modules; experience providers; marknadsföring; upplevelsemarknadsföring; upplevelser; sinnesmarknadsföring; kunduppfatnning; kundupplevelse; värdeskapande;

    Sammanfattning : Background - For the retail industry, the increasing adoption of e-commerce solutions have brought opportunities, but also challenges. As physical stores have to varied extent lost their importance, they can no longer solely compete on price or quality but can instead benefit from adopting an experiential marketing strategy. LÄS MER

  3. 3. Att skapa positiva kommersiella upplevelser i trädgårdsparken : förutsättningar för upplevelseskapande och användning avupplevelsemarknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Horticulture (until 121231)

    Författare :Magdalena Fredriksson; [2012]
    Nyckelord :Upplevelser; Upplevelsemarknadsföring; Kommunikation; Upplevelserummet; Social interaktion; Engagemang; Trädgårdsparker;

    Sammanfattning : Rapporten syftar till att ge svar på hur trädgårdsparker i södra Sverige kan använda sig av upplevelsemarknadsföring för att kunden ska få en positiv upplevelse av besöket. Resultatet utgår från både litteraturstudie och empirisk data från intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  5. 5. Sinnesmarknadsföring – : Butikers chans att skapa en upplevelse

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emelie Lindman; Rondek Zirari; Albana Krasniqi; [2011]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; upplevelsemarknadsföring; upplevelserummet; butikskommunikation; butiksatmosfär;

    Sammanfattning : Examensarbete, Marknadsförinsgprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kurskod 2FE07E , VT 2010 Författare: Albana Krasniqi, Emelie Lindman och Rondek Zirari. Handledare: Krister Jönsson Examinator: Frederic Bill Titel: Sinnesmarknadsföring – butikers chans att skapa en upplevelse. LÄS MER