Sökning: "Upplevelseproduktion"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet Upplevelseproduktion.

  1. 11. Inte millennial, men... : En kvalitativ studie om svensk press porträttering av millenniegenerationen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Valerie Kaspersen; Björn Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Journalism; critical discorse analysis; representation; millennials; Aftonbladet; Dagens Nyheter; framing; representation;

    Sammanfattning : Millennials are often portrayed negatively. To better understand the role news media in perpetuating stereotypes about the generation, we surveyed articles from Sweden’s two major newspapers, Aftonbladet and Dagens Nyheter. Nineteen articles, published between January 2016 to April of 2017, were included in the sample. LÄS MER

  2. 12. Can white noise be processed in order to affect the perceived scariness of a game level

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Robin Kamlund; [2017]
    Nyckelord :Game; audio; white noise; noise; processed; ambience; perceive; emotions; interaction; unreal engine; scary; scariness;

    Sammanfattning : In this research, a horror game level was created using ”Unreal Engine 4” (Epic games, 2017) where white noise and processed noises was used as ambiences in order to see how it affects the perceived emotions amongst the participants. A pre-study was conducted in order to choose the stimuli for the main experiment and to test attributes. LÄS MER

  3. 13. Can sound be used to effectively direct players' attention in a visual gameplay oriented task?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Alfred Kristal-Ern; [2017]
    Nyckelord :Multimodal; perception; game audio; sound design; audio engineering; task load index; gameplay;

    Sammanfattning : In this study, the understanding about multimodal perception from previous studies has been used to create a perceptually demanding visual search task inside a game. Also, a subtle multimodal cue was created to be in-directly informative about the visual search target’s location by attracting subjects’ attention. LÄS MER

  4. 14. Riskernas samhälle : En kritisk diskursanalys av framträdande aktörer i artiklar kring klimatfrågan och global uppvärmning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Simone Vargas Löfstedt; [2017]
    Nyckelord :Climate; representation; critical discourse analysis; global warming; Swedish press; risk society; modality; evaluation.; Klimat; representation; kritisk diskurs analys; global uppvärmning; svensk press; risksamhälle; modalitet; värdering.;

    Sammanfattning : Klimatförändringarna och den globala uppvärmningen är och har länge varit en viktig fråga för politiken och för medierna. Olika aktörer får oftast uttala sig kring frågan och får definiera riskerna med att fortsätta leva på det sättet vi gör. LÄS MER

  5. 15. Föredragen ljudkvalité : En jämförelse av ljudkvalitet hos högtalare med strömning som distributionsmedium

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Victor Eklund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna undersökning har gjorts för att ta reda på vikten i att äga ett dyrt högtalarsystem när man lyssnar på strömmad musik samt hur påverkad man blir av vetskapen om priset hos vederbörande högtalare. Tre olika högtalare i tre olika prisklasser har testats. LÄS MER