Sökning: "Upplevelseproduktion"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet Upplevelseproduktion.
21. De två vännerna och Jerzy : En studie om representationen av kriminologer i svensk storstadspress
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teaterSammanfattning : Experterna i media har till uppgift att kommentera och analysera nyhetshändelser. Genom rollen att göra skeenden begripliga för en större publik besitter de makten att påverka samhällsopinionen. LÄS MER
22. Hedonistiskt Köpbeteende : Kopplingen till menscykel och känslor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teaterSammanfattning : Denna studie undersöker om det kan påvisas en koppling mellan menstruationscykeln och hedonistiskt köpbeteende, samt få reda på vilka känslor dessa köp är kopplade till. Metodernasom använts är av kvantitativ och kvalitativ natur. LÄS MER
23. Microdestination, vad är det?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teaterSammanfattning : Begreppet microdestination har börjat figurera och få större betydelse inom svensk samt global turism och Furunäset i Piteå vill utvecklas till en microdestination. Dock finns ingen vedertagen definition av begreppet. LÄS MER
24. Perceived audio quality of compressed audio in game dialogue
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teaterSammanfattning : A game could have thousands of sound assets, to fit all of those files to a manageable storage space it is often necessary to reduce the size of the files to a more manageable size so they have to be compressed. One type of sound that often takes up a lot of disc space (because there is so much of it) is dialogue. LÄS MER
25. En upplevelsebaserad värdskapsmodell : Utvecklad för Campus Piteå vid Luleå tekniska universitet
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Värdskap - konsten att få människor att känna sig välkomna. Värdskap blir ett allt viktigare verktyg för verksamheter runtom i världen och kan vara avgörande för ett företags överlevnad. LÄS MER