Sökning: "Upplevelserummet"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet Upplevelserummet.

  1. 1. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lina Melander; Elin Larsson Kalla; [2023]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; upplevelsevärde; hotellnäringen; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap.;

    Sammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER

  2. 2. Upplevelser i köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tessy Johannesson; Nagi Usmanova; [2022]
    Nyckelord :Köpcentrum; upplevelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Ett externt köpcentrum fyller idag en viktig roll i konsumenters vardag. I takt med den ökade e- handeln som sätter press och utmanar köpcentrum behöver branschen finna en styrka som får konsumenter att vilja besöka köpcentrum. Att mäta kundnöjdhet och kundupplevelse har blivit alltmer viktigt för företag. LÄS MER

  3. 3. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  4. 4. När sagan möter krisen :  En turismvetenskaplig studie om Astrid Lindgrens Värld under pandemins grepp 

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ellen Waern; Ellinore Wagnervik; [2021]
    Nyckelord :Upplevelse; upplevelserum; sociala interaktioner; pandemi; COVID-19;

    Sammanfattning : Astrid Lindgrens Värld (ALV) är en väletablerad temapark beläget i Sverige och öppnade år 1981 upp portarna första gången för att sedan, år efter år erbjuda upplevelser till sin växande besökarskara. Miljöerna där sagorna hör hemma utvecklas och karaktärerna kan genom parken komma till liv och därmed bestå i besökarnas hjärtan. LÄS MER

  5. 5. Besökares upplevelse från ett digitalt evenemang : utifrån emotionellt- och funktionellt värde.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ardner; Amanda Blomqvist; Lovisa Falberg; [2021]
    Nyckelord :The experience room; emotional value; functional value; quality dimensions; Upplevelserummet; emotionellt värde; funktionellt värde; kvalitetsdimensioner;

    Sammanfattning : Covid-19 förändrade evenemangsbranschen och arrangörer fick ställa om och utveckladigitala evenemang. Den stora konkurrensen mellan evenemang och faktumet att evenemangsbranschen inte är tillräckligt digitalt mogen har bidragit till att forskning kring utformningen av digitala evenemang har blivit än mer väsentlig. LÄS MER