Sökning: "Uppsala hemsida"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden Uppsala hemsida.
1. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER
2. Lagrådets inverkan på lagstiftningsprocessen : En kvalitativ analys av Lagrådets samverkan med riksdag och regering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inte på någon myndighets hemsida, står det angivet hur stor Lagrådets påverkansmöjlighet är. Den som läser mellan raderna kan emellertid skönja en myndighet utan någon större direktavgörande makt i lagstiftningsprocessen. LÄS MER
3. Externkommunikation vid nedläggning av projekt : En fallstudie om IKEAs nedläggning av IKEA-katalogen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur företag kommunicerar med sina kunder vid nedläggning av projekt. Detta har undersökts med utgångspunkt i hur IKEA kommunicerade med sina kunder efter nedläggning av IKEA-katalogen. Det teoretiska ramverket utgör teorier kring projektnedläggning och kommunikation. LÄS MER
4. Web interface for a multi-purpose transmitter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The project described in this report aims to construct a web interface for a multi-purpose transmitter (MPT). The MPT is a submodule that is meant to be used in future chromatography systems. This bachelor thesis project is done at Cytiva in Uppsala. LÄS MER
5. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER