Sökning: "Uppsats hörsel"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Uppsats hörsel.

  1. 1. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josefina Johansson; Märta Sigurdsson; Frida Söderström Brand; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; slow fashion; hållbart mode; hållbar marknadsföring; närproducerat; svensk textilindustri;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER

  2. 2. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Bramford; Jessica Sundström; [2014]
    Nyckelord :shopping centers; sensory marketing; customer experience; brands; e-commerce; city center; multi-concept; competition; köpcentrum; sinnesmarknadsföring; upplevelsebaserad marknadsföring; varumärken; e-handel; cityhandel; multikoncept; konkurrens;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER

  3. 3. Undvik kö - Ta gräddfilen : En studie om hur kundupplevelsen ser ut vid användning av självscanning.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Frida Edvinsson; Rinja Lennartsson; [2012]
    Nyckelord :Självbetjäning; självscanning; upplevelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Detaljhandeln präglas allt mer av självbetjäning, inte minst genom införandet av självscanning i dagligvaruhandeln som innebär att kunden sköter hela inköpsprocessen på egen hand. Samtidigt som tjänster används för att leverera högre värden till kunden finns även ett stort fokus på de upplevelser som kunden erhåller. LÄS MER

  4. 4. Att sätta butiksatmosfären i första hand- en studie om hur man kan arbeta med butiksatmosfären i secondhandbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Nicolina Jonsson; Nathalie Magnusson; [2011]
    Nyckelord :atmospherics; second hand; visual merchandising; store environment; the red cross; butiksatmosfär; butiksmiljö; myrorna; röda korset; judits;

    Sammanfattning : Svenskarna handlar allt mer kläder och intresset för mode och kläder är större än någonsin.Bara produkten räcker dock inte för dagens konsument, utan platsen där den inhandlas har fåttallt större betydelse för kundens shoppingupplevelse. De olika faktorer som påverkar kunden ibutik brukar samlas under konceptet butiksatmosfären. LÄS MER

  5. 5. Lär dig se och lyssna -skapa individuellt och kollektivt lärande hos lärare i ett arbetslag

    Magister-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Anna Magnusson; [2007]
    Nyckelord :Aktionslärande; Kollektivt lärande; Arbetslag; Lärare;

    Sammanfattning : I mitt yrke som lärare ingår det bland annat att driva skolutveckling. Med skolutveckling kan menas att man förändrar sitt arbete utifrån de erfarenheter man gör i sin vardag i skolan. LÄS MER