Sökning: "Uppsats på grundnivå"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Uppsats på grundnivå.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Svenska storbankers lönsamhet - En kvantitativ analys av svenska banker i kristider

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :August Brehm; Erik Carlbäck; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Svenska storbankers lönsamhet: En kvantitativ analys av svenska banker ikristiderNivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi (kandidatexamen) Författare: August Brehm och Erik CarlbäckHandledare: Fazle RahiDatum: 2023-06-01Syfte: Finanskrisen 2008–2009 fick förödande konsekvenser inom banksektorn i storadelar av världen, drygt tio år senare möttes världen av en pandemi som slog hårt påsamhället och världsekonomin. Syftet med denna uppsats är att försöka få en bättreförståelse genom kvantitativa jämförelser, hur svenska storbankers lönsamhet urskiljersig innan, under och efter finanskrisen samt COVID-19. LÄS MER

  3. 3. ’Novis’ skiss : en studie om förhållandet mellan tid och skiss för landskapsarkitektstudenter på grundnivå

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Evelina Larsson; [2023]
    Nyckelord :skiss; tid; process; kvalitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats riktar sig till landskapsarkitektstudenter på grundnivå och har som syfte att undersöka förhållandet mellan skissen och tiden. Jag vill undersöka vilken betydelse skissandet har för landskapsarkitekten för att en gestaltningsprocess ska ta sig framåt samt på vilket sätt fördelning av tid påverkar resultatet. LÄS MER

  4. 4. Integrera eller konkurrera? En rättsvetenskaplig studie om EU:s möjligheter att använda differentierad integration för att åstadkomma samarbete på området för digital beskattning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hanna Ydén; [2022]
    Nyckelord :EU-rätt; Skatterätt; Differentierad integration; Regleringskonkurrens.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : National and international tax systems face significant challenges due to the digitalisation of the economy. The European Union (EU) argues that these challenges must be met with solutions at union level that involve all Member States. LÄS MER

  5. 5. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER