Sökning: "Upptäckande arbetssätt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Upptäckande arbetssätt.
1. Ingen vill väl dissekera en groda? : Ämnesdidaktik i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I förskolan är naturvetenskap en del av verksamheten och ingår i förskolans uppdrag. Där ska barnet få möjlighet att fortsätta sitt upptäckande och undersökande tillsammans med andra. Naturvetenskap kan beskrivas som allt som finns och händer runt omkring oss. LÄS MER
2. En upptäckande historieundervisning -varför och varför inte?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet var att undersöka hur pedagoger arbetar med att låta eleverna upptäcka och uppleva historia som en del av historieundervisningen. Samtidigt som underökningen tar upp vidareutbildningsmöjligheterna inom So/historia för de berörda pedagogerna på skolan. LÄS MER
3. Lärande genom skapande och kreativitet - Tid att gå på djupet -
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Learning through creating and creativity - Time to go deep This study is handling language through creating and creative working ways. Based on qualitative interviews one tries to uncover if there is a common way of handling language to start with, but also learning and school culture. LÄS MER
4. Kemi i förskolan : några pedagogers uppfattningar om kemi i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med mitt examensarbete var att ta reda på kemins roll i förskolan. Jag valde då att genomföra undersökningen med hjälp av intervjuer med pedagoger i olika förskolor. Hälften av de tillfrågade pedagogerna ansåg att de arbetade med kemi i förskolan. Elva av tolv pedagoger ansåg att kemi i förskolan gav fördelar. LÄS MER
5. Utomhusverksamhet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att ta reda på pedagogers förhållningssätt till utomhuspedagogik, utomhusdidaktik och deras roll i utomhusverksamheten. Vi gjorde en jämförelse mellan fyra olika förskolor, två kommunala I Ur & Skur förskolor och två förskolor som har utomhusverksamhet som profil. LÄS MER