Sökning: "Urban Ljungquist"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Urban Ljungquist.
1. Good vibes? The effect Brand Experience has on Attitudinal Brand Loyalty through Social Media. : A Quantitative Study
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Authors: Adrian Dilaver and Mario Oreski Tutor: Urban Ljungquist Examiner: Anders Pehrsson Purpose: The purpose of this study the relationship between brand experience, brand trust and brand loyalty. Research questions: What type of relationship does brand experience have with brand loyalty? How does brand trust affect the relationship between brand experience and brand loyalty? Methodology: A descriptive research design with a quantitative approach was conducted, utilizing an online questionnaire with a total of 113 respondents. LÄS MER
2. Consumer's behavior and trust in E-commerce
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: Consumer’s behavior and trust in E-commerce. Authors: AMIMEUR Rachel and NOCERAS MULET Caterina Supervisor: LJUNGQUIST Urban Level: Bachelor Thesis in Business and Administration, Marketing Key words: E-commerce, consumer’s behavior, buying behavior, Trust, pure players… Purpose: The purpose is to explore how people working in E-commerce can encourage customers purchase decision on internet by improving customer trust during the purchase. LÄS MER
3. Den anpassningsbara småföretagaren : - ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : TITEL: Den anpassningsbara småföretagaren – ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller. FÖRFATTARE: Charlotte Gustafsson och Kristin Sundqvist HANDLEDARE: Urban Ljungquist NIVÅ: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2011 NYCKELORD: Små företag, Småföretagare, Marknadsföring, Kärnkompetens, Produkt- och marknadsmatrisen, BCG-matrisen, strategisk marknadsföring, stora företag PROBLEM- FORMULERING: Hur kan marknadsföringsmodeller, initialt anpassade för stora företag, appliceras på små företags verksamheter? SYFTE: Syftet med uppsatsen är att redogöra för om kärnkompetens, produkt- och marknadsmatrisen samt BCG-matrisen behöver anpassas utefter ett litet företags förutsättningar för att kunna integreras i det vardagliga marknadsföringsarbetet. LÄS MER
4. Kundanpassningar på den svenska marknaden : En koppling mellan kundanpassningar och lojalitet
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Kundanpassningar på den svenska marknaden – En koppling mellan kundanpassningar och lojalitet. Slutseminarium: 2011-05-31 Ämne: Företagsekonomi (61-90 hp), marknadsföring, kandidatuppsats 15 hp. LÄS MER