Sökning: "Urban Ljungquist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Urban Ljungquist.

  1. 1. Good vibes? The effect Brand Experience has on Attitudinal Brand Loyalty through Social Media. : A Quantitative Study

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mario Oreski; Adrian Dilaveri; [2017]
    Nyckelord :Branding; Social Media; Marketing; Brand Trust; Brand Loyalty; Brand Experience;

    Sammanfattning : Authors: Adrian Dilaver and Mario Oreski Tutor: Urban Ljungquist Examiner: Anders Pehrsson Purpose: The purpose of this study the relationship between brand experience, brand trust  and brand loyalty. Research questions: What type of relationship does brand experience have with brand loyalty? How does brand trust affect the relationship between brand experience and brand loyalty? Methodology: A descriptive research design with a quantitative approach was conducted, utilizing an online questionnaire with a total of 113 respondents. LÄS MER

  2. 2. Consumer's behavior and trust in E-commerce

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rachel AMIMEUR; Caterina NOCERAS MULET; [2012]
    Nyckelord :Marketing consumer behavior e-commerce;

    Sammanfattning : Title: Consumer’s behavior and trust in E-commerce. Authors: AMIMEUR Rachel and NOCERAS MULET Caterina Supervisor: LJUNGQUIST Urban Level: Bachelor Thesis in Business and Administration, Marketing Key words: E-commerce, consumer’s behavior, buying behavior, Trust, pure players… Purpose: The purpose is to explore how people working in E-commerce can encourage customers purchase decision on internet by improving customer trust during the purchase. LÄS MER

  3. 3. Den anpassningsbara småföretagaren : - ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kristin Sundqvist; Charlotte Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :Små företag; Småföretagare; Marknadsföring; Kärnkompetens; Produkt- och marknadsmatrisen; BCG-matrisen; strategisk marknadsföring; stora företag;

    Sammanfattning : TITEL: Den anpassningsbara småföretagaren – ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller. FÖRFATTARE: Charlotte Gustafsson och Kristin Sundqvist HANDLEDARE: Urban Ljungquist NIVÅ: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2011 NYCKELORD: Små företag, Småföretagare, Marknadsföring, Kärnkompetens, Produkt- och marknadsmatrisen, BCG-matrisen, strategisk marknadsföring, stora företag PROBLEM- FORMULERING: Hur kan marknadsföringsmodeller, initialt anpassade för stora företag, appliceras på små företags verksamheter? SYFTE: Syftet med uppsatsen är att redogöra för om kärnkompetens, produkt- och marknadsmatrisen samt BCG-matrisen behöver anpassas utefter ett litet företags förutsättningar för att kunna integreras i det vardagliga marknadsföringsarbetet. LÄS MER

  4. 4. Kundanpassningar på den svenska marknaden : En koppling mellan kundanpassningar och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nina Rapp; Johanna Borg; [2011]
    Nyckelord :relationer; relationsmarknadsföring; 1-till-1 marknadsföring; masskundanpassning; kundlojalitet; mikromarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Kundanpassningar på den svenska marknaden – En koppling mellan kundanpassningar och lojalitet. Slutseminarium:  2011-05-31 Ämne:  Företagsekonomi (61-90 hp), marknadsföring, kandidatuppsats 15 hp. LÄS MER