Sökning: "Urban Management Programme"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Urban Management Programme.

  1. 1. Women, Urban Informality and Collective Resistance : A case study on the value of self-help groups for marginalised women in Mathare informal area, Nairobi

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Saale Kaubi; [2023]
    Nyckelord :self-help groups; marginalised women; informal settlements; urban growth; collective resistance; advancement of women; social capital; social network; Nairobi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Rapid urban growth has brought along various social, economic, and environmental issues, including the expansion of informal settlements – deprived areas lacking proper housing, basic services, and safety. Informal areas, inequalities and exclusion are common features in Nairobi, where more than half of the population is residing in slums. LÄS MER

  2. 2. Development through Local Integration: The quest for Durable solutions for Refugees in Kenya. A Qualitative Case Study on The Implementation and Impact of The Kenyan Refugee Act 2021

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Andrea Thorgren; Mona Ghasemi Niavarani; [2023]
    Nyckelord :Durable solutions; Local integration; Kakuma; Refugee camp; Belonging; Waiting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Refugees often spend over 20 years in what are supposed to be temporary camps, leading to increased violence and abuse. The humanitarian and development sector is seeking long-term solutions to protect their human rights and prevent discrimination. LÄS MER

  3. 3. En entrégestaltning med dagvattenlösningar samt vegetationsval : ett samarbete mellan en landskapsingenjör och en trädgårdsingenjör

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johanna Jacobsson; Emma Olsson; [2023]
    Nyckelord :gestaltning; regnbädd; dagvattenhantering; dagvattenlösninga; dagvattenberäkningar; vegetation;

    Sammanfattning : Det här arbetet sammanfattas under 15 högskolepoäng, där vi är två skribenter från två olika kandidatprogram. Trädgårdsingenjörsprogrammet - Design samt landskapsingenjörsprogrammet. Vi var intresserade av hur samarbetet mellan våra kompetenser från våra olika utbildningar skulle fungera. LÄS MER

  4. 4. Vad ska vi göra åt miljonprogrammet? : en litteraturstudie om 1960- och 70-talens storskaliga bostadsbyggande i städernas utkant

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anna Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Miljonprogrammet; stadsbyggande; stadsplanering; samhällsplanering; bostadspolitik; modernism; funktionalism; fysisk planering;

    Sammanfattning : Miljonprogrammet är en av de mest kritiserade bostadssatsningarna i Sveriges historia. Det är även med marginal den största bostadssatsningen. I denna litteraturstudie försöker jag svara på vad fenomenet miljonprogram egentligen innebär och hur det kom till. LÄS MER

  5. 5. How Motivating Factors and Political Vision affect Car-free Initiatives : A study of Stockholm and Oslo

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sebastian Arora-Jonsson; Leo Björkman; [2022]
    Nyckelord :car-free; car free; car-lite; car-light; car-free city; pedestrian street; multi-level perspective; MLP; transition; Bilfritt Byliv; the Car-free Livability Programme; Living Stockholm; bilfri; bilfria städer; sommargågator; MLP; multi-level perspective; Levande Stockholm; Bilfritt Byliv;

    Sammanfattning : This thesis studies why car-initiatives are implemented and how political visions is intertwined in this process. These topics are further explored by looking at how certain critical groups are impacted by car-free initiatives and how they can affect polarization. LÄS MER