Sökning: "User perception"

Visar resultat 1 - 5 av 501 uppsatser innehållade orden User perception.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  3. 3. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Leelou Zoé Billot; [2024]
    Nyckelord :BB cream; Coffee; Coverage; Formulation; KAFFAGE®; BB cream; kaffe; täckning; formulering; KAFFAGE®;

    Sammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Designing User Interfaces for Increased Depth Perception in Remote Crane Operation

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Johan Harju; [2024]
    Nyckelord :Depth perception; teleoperations; view perspective; graphical user interface; remote operation;

    Sammanfattning : This study investigates different design choices for graphical user interfaces meant to improve depth perception in remote crane operation through measuring efficiency and user experience. To achieve this, three different graphical user interface designs were created and implemented into a cargo port simulator within the game engine Unity. LÄS MER

  5. 5. Headphone Bubbles : Negotiating Space through Audio

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Erik Viktorsson; [2024]
    Nyckelord :Privacy; headphones; public space; audio; music; Integritet; hörlurar; offentliga rum; ljud; musik;

    Sammanfattning : Headphones are a common feature of public space. They allow users to determine what noise they hear and are visible to others. This paper aims to explore how headphones affect spatial perception through personal choice and social context. LÄS MER