Sökning: "Uses and gratification theory"

Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade orden Uses and gratification theory.

  1. 21. Consumer preferences in video streaming

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Théo Dolou; Clara Jacoud; [2022]
    Nyckelord :Video streaming; consumer preferences; Uses and Gratifications Theory;

    Sammanfattning : Social media is the undisputed leader regarding video streaming consumption at an international level, to the detriment of SVOD services. We arrived at this observation trying to understand consumer behaviors regarding this phenomenon. Surprised by this, we sought to understand what motivates consumers to watch streaming video. LÄS MER

  2. 22. Gymnasieelevers nyhetskonsumtion, deras motivation till att ta del av nyheter och vad skolan kan göra för att öka elevers nyhetskonsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johannes Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the foundations of a democratic society is that citizens need to be enlightened and understand what happens in their surroundings so that they can make legitimate decisions. A way to gain enlightenment and understanding is to consume credible news through different types of media. LÄS MER

  3. 23. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  4. 24. SOCIALA MEDIERS KRAFTFULLA ROLL I DET DIGITALA SAMHÄLLET : Unga kvinnors upplevelser om hur de påverkar deras självidentiet och konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sandra Landström; Emilia Eskelinen; [2022]
    Nyckelord :Social media; Influencers; Consumption behavior; Self-identity; Impact;

    Sammanfattning : This bachelor is a qualitative study about the social phenomena social media and how it affects young women’s consumption behavior and self-identity. The purpose of this study is to create an understanding of how young women experience that social media affects their consumption behavior and self-identity. LÄS MER

  5. 25. Museums and Digital Media. Potentials of Mobile Applications for Online Audience Engagement. : A Uses and Gratification Perspective on “MuseumStars”

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Richter; [2022]
    Nyckelord :Uses and Gratification Theory; Mobile Application; Museums; Digital Media; Audience Development;

    Sammanfattning : Two topics currently lead the debates in the museum sector: audience development and the use of digital media. This study addresses these debates by investigating how gamified mobile applications can support engagement with museums’ topics. It examines the online audience and their motivations for the use of media. LÄS MER