Sökning: "Utvärdering av lektioner"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Utvärdering av lektioner.
1. Specialpedagogiska stödinsatser på gymnasieprogrammet introduktionsprogram språkintroduktion : en granskning av 40 åtgärdsprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att bidra med nya kunskaper om specialpedagogiska stödinsatser som ges till nyanlända elever på gymnasieskolans introduktionsprogram språkintroduktion. För att göra det har en kvantitativ studie genomförts i vilken åtgärdsprogram har samlats in och granskats. LÄS MER
2. Den mångfacetterade valkompetensen : Definition, arbetssätt och utvärdering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Valkompetens definieras utifrån individens förmåga att fatta beslut i relation till valmöjligheter och självkännedom, men forskning visar att definitionen inte är samstämmig. Valkompetens som arbetsform bortprioriteras till förmån för andra skolämnen och utvärderingar i relation till utveckling av elevers valkompetens genomförs inte i tillräckligt hög grad. LÄS MER
3. GESTALTANDE SÖMNADSINSTRUKTIONER : Utformning för slöjdundervisning
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Avsikten med denna studie har varit att undersöka och söka svar till hur digitala gestaltande sömnadsinstruktioner, i form av filmer, kan utformas för att stötta och skapa självständighet åt samtliga elever, även de elever som har läs- och skrivsvårigheter samt elever med annat modersmål. Studien har också sökt svar om på vilka sätt elevernas uttryck för självständighet visar sig genom användandet av gestaltande sömnadsinstruktioner. LÄS MER
4. En mobil applikation för effektiviserad simutbildning : Ett uppdrag av simklubben SS04
Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Syftet med detta kandidatexamensarbete var att skapa en mobil applikation för att öka möjligheten för simklubben SS04’s instruktörer att kunna hålla standardiserade och samstämmiga simlektioner. Den mobila applikationen var även tänkt att kunna bidra till att sprida kunskapen, om hur man kan lära sig simma, till allmänheten i stort. LÄS MER
5. Hur teoretisk kunskap eller praktiskt arbete påverkar elevers lärande beroende på vad som introduceras först
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera vilken påverkan det har på elevers lärande beroende på om teori eller praktiskt arbete introduceras först i naturvetenskaplig undervisning. Under arbetets gång har lärande till största del kommit att handla om språkutveckling. LÄS MER