Sökning: "Utveckla app"

Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden Utveckla app.

  1. 1. Augmented Reality-spel för att motverka social isolering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Egil Österlind; Axel Ingelsson Fredler; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality; Intellectual Disability; Autism; Development of social interactions; Adult individuals; Social isolation; Augmented Reality; Intellektuell funktionsnedsättning; Autism; Utveckling av sociala interaktioner; Vuxna individer; Social Isolering;

    Sammanfattning : hälsotillstånd. Individer med intellektuell funktionsnedsättning, autism, eller båda nedsättningar, har ofta högre risk att hamna i social isolering än individer utan dessa funktionsnedsättningar. LÄS MER

  2. 2. Validation of a new iPhone application for measurements of wrist velocity during actual work tasks

    Master-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Mohammed Abderhman Abaid; [2023]
    Nyckelord :Angular velocity; goniometer; inertial Measurement Unit IMU ; “ErgoHandMeter”; percentile; correlation iii; Vinkelhastighet; goniometer; IMU ; ErgoHandMeter ; percentil; korrelation;

    Sammanfattning : The breakthrough in mobile technology and the development of smartphones, supplied with sensing devices such as Inertial Measurement Units (IMUs), has made it possible to obtain accurate and reliable data on the angular velocity for different objects. The available technical sensors for wrist movements, such as electrogoniometers, are costly, time-consuming, and need a particular computer program to be analyzed. LÄS MER

  3. 3. Let ́s make it appen - med Skrivguiden : Är appen bättre än lappen?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sanja Mataruga; My Wollmer; [2023]
    Nyckelord :App; digitala verktyg; fysiska artefakter; literacy; scaffolding; Skrivguiden;

    Sammanfattning : I Läroplanen för förskolan framgår det att det är förskollärarens ansvar att se till att barn får använda digitala verktyg på sätt som stimulerar barns utveckling och lärande. Trots det fortgår debatter om fysiska artefakter i förskolans verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Digital app-design för rutinskapande vid psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Izabella Silfverberg; Moa Romé; [2023]
    Nyckelord :UI-design; UX-design; usability; routine making; motivation; Cognitive Behavioral Therapy; CBT; UI-design; UX-design; rutin skapande; tillgänglighet; motivation; kognitiv beteendeterapi; KBT;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är något som har stort inflytande på människors dagliga rutiner där de drabbade kan sakna motivationen för att hålla sig till sina vardagliga uppgifter. På marknaden finns det idag appar som ska motivera användare till att ta hjälp och skapa nya rutiner. LÄS MER

  5. 5. Comparing User Interface Design Implementation between Cross-Platform and Native Mobile Applications : FlutterFlow versus Jetpack Compose

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Jonsson Sjödin; Alexander Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Cross-Platform; Native; Mobile development; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; User interface; Cross-Platform; Native; Mobilutveckling; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : Smartphones have become indispensable in modern life, largely due to the vast array of apps that aim to simplify and enrich our daily experiences. Given the vast number of apps available, it's crucial to have a unique and user-friendly UI to stand out from the crowd. LÄS MER