Sökning: "Utveckling av en chatbots dialog för implementation i en webbaserad kundtjänst"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Utveckling av en chatbots dialog för implementation i en webbaserad kundtjänst.

  1. 1. Utveckling av en chatbots dialog för implementation i en webbaserad kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Chanelle Kero; Veronica Törnblom; [2018]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; customer service; customer experience; chatbot; dialogue; IBM Watson; Artificiell intelligens; AI; kundtjänst; kundupplevelse; chatbot; dialog; IBM Watson;

    Sammanfattning : Automatisering av kundtjänster genom implementering av chatbotar blir allt vanligare för att kunna erbjuda kunder en mer tillgänglig och effektiv service. Vid implementering av chatbotar i kundtjänster lämnas den mänskliga kontrollen och kundens upplevelse delvis över till ett digitalt system, vilket ställer krav på utformning av chatbotars dialoger. LÄS MER