Sökning: "Utvecklingssamtal 2002"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Utvecklingssamtal 2002.
1. Ständigt lärande - vad är det?
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Det talas idag mycket om lärande organisationer och styrning med hjälp av värderingar. I mitten av 1990-talet beslutade därför Skatteverket att införa en strategi med lärande organisation som mål. Som en del i denna strategi beslutade ledningen 2001 att införa värderingsstyrning i förvaltningen. LÄS MER
2. Kommunikation skola/hem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Anledningen till att jag valt detta ämne som examensarbete, är att jag under mina praktikperioder förstått att kontakten med föräldrar inte alltid är självklar. Dessutom är kommunikationen mellan skola och hem ett område som utgör en försvinnande liten del i lärarutbildningen. LÄS MER
3. Påverkan av förhållningssätt till medarbetarsamtal : en empirisk studie vid Lunds Universitetssjukhus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Bakgrund: Medarbetarsamtal är ett fenomen vars betydelse inses av allt fler. Trots detta är många skeptiska till de medarbetarsamtal de tar del av och utnyttjar ej dessa fullt ut. LÄS MER
4. Medarbetarsamtal : en studie av i vilken utsträckning samtalen uppnår de mål som finns uppställda
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Bakgrund: Medarbetarsamtal används idag inom en mängd organisationer och syftet är ofta att samtalen ska leda till effekter vad gäller kompetensutveckling, kommunikation och relationer på arbetsplatsen, medarbetarnas motivation samt mycket annat. Mot bakgrund av detta finner jag det intressant att genomföra en studie som granskar i vilken utsträckning samtalen, när de tillämpas i en organisation, uppnår de mål som finns uppställda. LÄS MER
5. En stuide om utvecklingssamtal i grundskolan
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Stuiden fokuserar på utvecklingssamteln i grundskolan. Syftet är att undersöka elevers och lärares upplevelser och uppfattningar om utvecklingssamtalen i förhållande till de statliga styrdokumentens ambitionsnivåer vid en grundskola i en mellanstor skånsk kommun. .. LÄS MER