Sökning: "Väderstad-Verken"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Väderstad-Verken.

  1. 1. Mätning av TAK och hur en metod för rapportering av data implementeras : Väderstad Verken AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Cecilia Krumlinde; William Philipsson; [2016]
    Nyckelord :TAK; OEE; utrustningseffektivitet; utnyttjandegrad; lean; förbättringar; ;

    Sammanfattning : Examensarbetet har genomförts på Väderstad Verken AB i Östergötland. Tidsomfattningen har varit cirka två månader med närvaro både på företaget i Väderstad men också i Uppsala för den teoretiska delen. Väderstad verken är ett tillverkande företag med produktion av lantbruksmaskiner. LÄS MER

  2. 2. The effects of the institutional context on a foreign company´s entry strategy when entering an emerging market : A case study: Väderstad-Verken AB

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Yevgeniya Ushakova; [2015]
    Nyckelord :Emerging markets; formal institutions; informal institutions; institutional voids; entry mode.; tillväxtmarknader; formella institutioner; informella institutioner; institutionella tomrum; etableringsform;

    Sammanfattning : Background: More foreign companies expand into emerging markets and such markets differ from developed ones. Emerging markets present opportunities and challenges for foreign companies. Challenges include many environmental factors, cultural differences, economic uncertainties and weak institutions. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesupplevelse : hur upplevs Väderstad-Verken AB av kunden

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Jim Sundbäck; [2014]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesupplevelse; Väderstad; Väderstad-Verken AB; kunder; intervjuer; kundupplevelse; brand; brand experience;

    Sammanfattning : Tanken med detta examensarbete var att ta reda på hur Väderstad beskriver sitt varumärke och sedan jämföra detta mot hur kunder uppfattar företagets varumärke. Målet var att kunna ge Väderstad en indikation på om de lyckats med sin föresats eller inte. LÄS MER

  4. 4. Indicating relationship success : finding new agricultural Business-to-Business partners by evaluating the potential for relationship success

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Vilhelm Ektander; Erik Ryssén; [2013]
    Nyckelord :Business-to-Business; Relationship Marketing; Market expansion; The US;

    Sammanfattning : When a company seeks to enter a new market, the multiple choices of possible new business relationships exist. Further, establishing new relationships is a time-consuming procedure associated with high uncertainty and high costs. LÄS MER

  5. 5. Brand equity in the industrial purchase decision : a case study of the Swedish market for agricultural machinery

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Axel Andersson; Ulrik Granath; [2012]
    Nyckelord :brand equity; brand image; brand loyalty; Hedonic pricing;

    Sammanfattning : High brand equity is a great asset for companies that operate their business in a free and competitive market. Brand equity can arise from both product-related and non-product related attributes and may be viewed from many different perspectives. LÄS MER