Sökning: "Välutvecklad marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Välutvecklad marknad.
1. Carbon Capture and Storage : And the Possibilities in Sweden
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The Paris Agreement aims to limit global warming to 1.5 degrees Celsius, and Sweden has set a goal toreach net-zero emissions by 2045. Carbon Capture and Storage (CCS) is one method that can reducecarbon dioxide emissions. LÄS MER
2. Omstrukturering av centralt reservdelslager
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Placering av lager är generellt ett viktigt beslut för ett logistiksystem då lagerlokalisering påverkar flera faktorer i ett företag. Dagens företag befinner sig i en verklighet där konkurrensen är hård med globala aktörer som ser möjligheter att nå en bredare kundkrets. LÄS MER
3. Riktad marknadsföring baserad på intresseavvägningen i artikel 6 f) dataskyddsförordningen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I dagens digitala samhälle har personuppgifter blivit en egen valuta, med en komplex och välutvecklad marknad i vilken en omfattande behandling av personuppgifter är en betydande konkurrensfördel. Det är inte ovanligt att företag som hanterar personuppgifter gör så på ett sätt som inskränker den registrerades rätt till privatliv och integritet, genom att analysera beteenden om sexuell eller politisk läggning, hälsa eller annan känslig information. LÄS MER
4. Utöka återanvändningen av stålstommar genom att projektera för demontering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brandSammanfattning : Växthuseffekten leder till att jordens medeltemperatur ökar för varje år. Den största orsaken är mängden utsläpp av växthusgaser. Sektorn för bostäder och service står för 40 % av Sveriges totala energiförbrukning. LÄS MER
5. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER