Sökning: "Välutvecklad marknad"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Välutvecklad marknad.
6. Covenants in loan agreements—an analysis of practices within the Swedish high-yield bond sector
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : A high-yield bond is a financing option for a non-investment grade corporation, enabling it to raise funds on the capital market. In light of harsher conditions for senior financing, the development of a liquid high-yield market for bonds may prove a necessary way forward to ensure global competitiveness for Swedish small and medium-sized enterprises (“SMEs”) that typically relies heavily on bilateral- and syndicated bank loans. LÄS MER
7. Den lille Krigaren : - En studie om hur svenska SMF kan etablera sig på välutvecklade marknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : I denna rapport har vi valt att undersöka hur svenska SMF har gått tillväga för att lyckas etablera sig på en mogen och välutvecklad marknad. Genom att analysera det resursbaserade synsättet samt vilken etableringsform företag har använt sig av vid expansion så har vi haft som syfte att beskriva vilka specifika resurser samt vilken etableringsform som har varit viktigast för företagen när de har tagit beslutet om en expansion. LÄS MER
8. Det ska vara "a" att åka kollektivt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Det ska vara ”a” att åka kollektivt - en studie av servicens betydelse för organisationer som befinner sig på en marknad utan direkta konkurrenter Vad: Kandidatuppsats (SMTX06), Campus Helsingborg, Lunds Universitet, VT-2009 Författare: Anna Bergner, Carolina von Rosen, Vanja Sredojevic Handledare: Erika Andersson Cederholm & Johan Hultman Nyckelord: Service, värdeskapande, offentliga organisationer, konkurrens, samarbete, kunder, relationer, mervärde, Skånetrafiken Problem: Dagens kollektivtrafik står inför en framtid med stora utmaningar. Befolkningstillväxten ökar och antalet människor som väljer att färdas kollektiv blir allt fler. LÄS MER
9. Guanxi : - en bleknande tradition eller av vikt vid etableringsprocessen i Kina?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I jakten på nya affärsmöjligheter ser allt fler svenska företag Kina som en potentiell marknad. Flera faktorer gör det svårt för utländska företag att etablera sig på den kinesiska marknaden, det tar tid, kräver hårt arbete och ett väl utvecklat kontaktnät. LÄS MER
10. Relationer som konkurrensmedel : Studie om intern marknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Hotellmarknaden är under utveckling, nya aktörer kommer in på marknaden, kedjor, fusioner och nya trender skapas. Utvecklingen sker som följd av tjänsters framväxt i samhället, vilket gör att förändringar blir ett absolut. LÄS MER