Sökning: "Värdefördelning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Värdefördelning.

  1. 1. Vinnaren av finansiella prestationsbaserade incitamentsstrukturer: Företaget eller den anställda?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Hansson; Henry Hodzic; Rebecca Hylkén Olsson; [2016]
    Nyckelord :Prestationsbaserade incitamentsstrukturer; Agentkostnader; Värdefördelning; Produktivt lärande; Ofördelaktigt lärande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vinnaren av finansiella prestationsbaserade incitamentsstrukturer: företaget eller den anställda? Seminariedatum: 2016-01-14 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete kandidatnivå i Strategic Management, 15 högskolepo-äng Författare: Hanna Hansson, Henry Hodzic, Rebecca Hylkén Olsson Handledare: Christine Blomquist Fem nyckelord: Prestationsbaserade incitamentsstrukturer, Agentkostnader, Värdefördelning, Produktivt lärande, Ofördelaktigt lärande. Syfte: Syftet med studien är att undersöka anställdas respons på finansiella prestationsbase-rade incitamentsstrukturer och vidare se hur detta påverkar värdefördelningen mellan den anställda och företaget. LÄS MER

  2. 2. Värdefördelning av immaterialrätter i anställningsförhållanden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Torbjörn Olsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. RFID i ett värdesystem - aktörernas olika syn på teknikens fördelar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Tegell; Mattias Jönsson; [2005]
    Nyckelord :RFID; värdesystem; värdefördelning; logistik; dagligvaruhandeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Införandet av RFID i värdesystemet för paketerat livsmedel kontrolleras av dagligvaruhandeln. Deras dominerande ställning gör att de kan leda ett införande, men också att de kan få den största delen av värdet som RFID medför. Kostnader uppkommer främst hos livsmedelsproducenterna, vilka själva ser begränsade fördelar av teknologin. LÄS MER