Sökning: "Värdegrunder"

Visar resultat 6 - 10 av 111 uppsatser innehållade ordet Värdegrunder.

  1. 6. Med maskuliniteten i behåll : En kvalitativ intervjustudie om unga män som brottsoffer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Gustav Karlsson; Nils Löfgren; [2022]
    Nyckelord :Hegemonic masculinity; Masculinity; Masculine ideals; Reproduction; Production; Violence; Victimization Victimisation; Dissonance;

    Sammanfattning : The identity analysis of modern sociology claims that individuals, rather than presenting a “realistic”, or genuine picture of themselves, intends to highlight a desirable identity that is not rooted in its actual, current situation. Consequently, the individual opposes one identity and gives foreground to another which is in line with a specific image that intends to meet the norm of what it means to be a man, or a woman. LÄS MER

  2. 7. Digitaliseringens påverkan på en banks värdegrunder “En fallstudie på ett av Handelsbankens lokala kontors upplevda påverkan av digitaliseringens inflytande på medarbetarnas vardagliga arbete”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Johansson; Rosanna Newsome; [2021-06-30]
    Nyckelord :Digitalisation; values; Handelsbanken; bank; change; long-term relationships; close to customer; local presence; Digitalisering; värdegrunder; Handelsbanken; bank; förändring; långsiktiga relationer; närhet till kund; lokal närvaro.;

    Sammanfattning : There is an ever faster growing technological development in today’s society and high demands are challenging companies and organizations to adapt and increasingly offer their products and services in digital formats. This also requires banks and financial institutions to change their operations from traditional physical meetings. LÄS MER

  3. 8. Möjligheter och utmaningar med digitala verktyg i fritidshemmet : Ett antal pedagogers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Anton Larsson; Remy Nayak; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; fritidshem; IKT; inkludering; kompetens; kunskapsasymmetri; kvalitativ studie; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka möjligheter och utmaningar som kan uppstå när digitala verktyg används i fritidshemmet. Vidare undersöker vi om det finns en omvänd kunskapsasymmetri mellan elever och pedagoger på grund av användningen av digitala verktyg och hur detta påverkar pedagogens roll. LÄS MER

  4. 9. Att styra i en komplex organisation : En fallstudie av verksamhetsstyrning på Länsförsäkringar Blekinge

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Valdrin Lajqi; Mergim Avoli; Bujar Qovanaj; [2021]
    Nyckelord :Business management; Financial management; Complex business; Formal Informal instruments; Cohesion; Business branches; Budget; KPI; Storytelling; Corporate culture.; Verksamhetsstyrning; Ekonomistyrning; Komplex verksamhet; Formella- Informella styrmedel; Sammanhållning; Verksamhetsgrenar; Budget; Nyckeltal; Storytelling; Företagskultur.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kombinerar en komplex organisation formella och informella styrmedel för att samordna verksamheten i linje med dess grundläggande målsättning? Syfte: Vårt syfte med denna studie är att beskriva hur en organisation med en variation av verksamhetsområden kombinerar formella och informella styrmedel för att forma sin styrning. Metod: För att uppfylla studiens mål har vi använt oss av en abduktiv ansats. LÄS MER

  5. 10. ”Det är magneter som verkligen vill sitta ihop” : en studie om det skolbaserade friluftslivet och livslång rörelserikedom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Pernilla Malmborg; Eveline Molin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att ta reda på om friluftsliv literacy upplevs som ett möjligt pedagogiskt synsätt för ett utökat friluftslivsutövande i skolan, samt uppfattningen om huruvida denna undervisningsform kan bidra till ett livslångt lärande inom rörelse och friluftsliv. Frågeställningarna lyder: Hur arbetar lärare för att främja motivation och deltagande inom idrott och hälsa, och specifikt inom friluftslivsundervisningen? Hur påverkar olika förutsättningar undervisningen? Hur kan det skolbaserade friluftslivets kontext bidra till elevernas livslånga lärande inom och deltagande i fysiska aktiviteter? Metod: Studien genomförs i form av semistrukturerade kvalitativa intervjuer. LÄS MER