Sökning: "Värdekonflikter"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet Värdekonflikter.
1. Lärares reflektioner om jämställdhetsarbete inom modersmålsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Arbetet med jämställdhet i skolan är en fråga om alla barns rätt till lärande och utveckling och enligt läroplanen något alla lärare ska arbeta med. För att lyckas med arbetet krävs kunskap, metoder och långsiktighet. LÄS MER
2. “Jag kommer aldrig använda det här igen.” : En kvalitativ intervjustudie om kvinnliga studenters upplevelser kring värdekonflikter kopplat till sin egna klädkonsumtion och fast fashion.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka och fördjupa oss i värdekonflikter kopplat till fast fashion, och ta del av hur kvinnliga studenter vid Uppsala universitet konsumerar kläder och förhåller sig till fenomenet. Studien har en fenomenologisk utgångspunkt och utgår från tio informanters perspektiv och upplevelser som samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. STRANDSKYDDET – ETT KOMPLEXT FÖRBUD. Förändring och intressekonflikter i modern tid
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att på en övergripande nivå granska hur policy med multipla värdekonflikter förändras och utvecklas över tid. Det studeras genom att undersöka hur strandskyddet har förändrats under de senaste tre decennierna och hur dess olika konfliktlinjer har påverkats. LÄS MER
4. Marknaden eller organisationen? : En värderingsstudie inom offentlig upphandling
Master-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Regeringsformen på gymnasienivå : En kvalitativ implementeringsstudie om samhälls- och naturkunskapslärare utifrån perspektivet förstå, vilja och kunna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is based on a implementation theoretical perspective, to understand, want, and be able to study the conditions for social studies and science teachers at the upper secondary school level to implement the content of The Instrument of Government on freedom of speech, freedom of opinion and discrimination. The study is based on the political scientist Lennart Lundqvist’s implementation theory of understanding, will and ability. LÄS MER