Sökning: "Värdestjärna"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Värdestjärna.
1. Två sidor av samma mynt : Komponentansatsens vara eller inte vara
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 arbetar Bokföringsnämnden (BFN) med att ta fram fyra kategorier av ett förenklat och samlat regelverk för företag i Sverige. K3-regelverket som utgör ett av dessa fyra regelverk och just nu utarbetas kommer att vara det huvudsakliga regelverket för alla onoterade företag som inte valt att tillämpa den så kallade IAS-förordningen. LÄS MER
2. Ekologisk konsumtion : Endast för övertygade?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Med anledning av Sveriges ökade ekologiska konsumtion så kommer denna uppsats vidare undersöka ekologisk konsumtion som fenomen och hur företag bör arbeta för att på bästa sätt lyckas nå långsiktig överlevnad med just ekologi som grund. Problem: Vilka faktorer är viktiga för företags beslut om marknadsföringsstrategier gällande ekologiska varor, för att nå långsiktig överlevnad? Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att analysera och utvärdera konsumentbeteende med avseende på ekologisk konsumtion. LÄS MER
3. Fashion 2.0 - Svensk modebevakning i den digitala tidsåldern
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsen ämnar ge svar på om det idag har skett ett ompositionering av modemagasinens ställning på marknaden med hänsyn till modebloggarnas utbredning - i ljuset av den digitalisering som i dagsläget påverkar branschen. Metod: I denna uppsats återfinns både kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER
4. Tid förändring i hälso- och sjukvården : En uppsats om designtänkande som metod för förändring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Den svenska hälso- och sjukvården står idag inför en mängd problem som kommer att förvärras i framtiden. Ökande kostnader, bristande tillgänglighet och växande förväntningar från medborgarna är några av problemen som måste lösas. LÄS MER
5. Värdeskapande: musikbranschen i förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Värdeskapande: musikbranschen i förändring är en kvalitativ studie av "den lilla" musikindustrin. Det empiriska materialet kommer primärt från åtta personliga intervjuer. Syftet är att försöka undersöka hur man kan skapa och finansiera värde i en bransch med sviktande intäktsflöden. LÄS MER