Sökning: "Värdskap"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade ordet Värdskap.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Smart Tourism - Är det för bra för att vara sant?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elvira Mårtensson; Filippa Jeppsson Wall; [2023]
    Nyckelord :Smart Tourism; Social hållbarhet; Utmaningar; Möjligheter; Värdskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Smart Tourism följs av många utmaningar där några är att hitta en unison förståelse för begreppet, överkomma den kunskapsbrist som finns inom digitalisering och att veta när digitaliseringen är fördelaktig för såväl besökare som aktör. Möjligheter inom Smart Tourism är att skapa förutsättningar för aktörer att komma i kontakt med besökare och sedan inspirera dem till att boka. LÄS MER

  3. 3. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kevin Nermark; [2023]
    Nyckelord :event attendance; remote participation; hybrid spaces; digital marketing; strategic communication; event planning.; eventdeltagande; deltagande på avstånd; hybridutrymmen; digital marknadsföring; strategisk kommunikation; eventplanering.;

    Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER

  4. 4. “Nu får jobbet inte längre styra vart vi bor” : En fallstudie om livsstilsmigration och ett gräsrotsprojekt i Kaxås

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Matilda Meijerborg; Fanny Sandström; [2021]
    Nyckelord :livsstilsmigration; plats; platsutveckling; landsbygd; gräsrotsprojekt inflyttarprojekt; Kaxås; värdskap;

    Sammanfattning : Migration vars bakomliggande drivkrafter härrör till immateriella värden och livskvalitet snarare än ekonomi eller arbete har blivit allt mer uppmärksammat av forskare det senaste decenniet. Fenomenet kallas emellertid livsstilsmigration och förutspås bli allt vanligare till följd av den pågående coronapandemin, inte minst i termer av förändrade samhällsstrukturer, personliga (om)värderingar och digital utveckling. LÄS MER

  5. 5. Matbutiken: Värdskapet i delikatessdisken : En kvalitativ undersökning om matbutikens roll ur ett värdskapsperspektiv

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Angelica Fridlund; [2021]
    Nyckelord :hospitality; consumer; staff; online shopping; qualitative reserach; interview; värdskap; konsumenter; personal; e-handel; kvalitativ metod; intervju;

    Sammanfattning : .... LÄS MER