Sökning: "Världens Bästa Karlsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Världens Bästa Karlsson.

  1. 1. Misalignment effects on the physics performance of the inner tracker upgrade at the ALICE experiment

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Partikel- och kärnfysik

    Författare :Jesper Karlsson Gumprecht; [2024]
    Nyckelord :ALICE; ITS; ITS2; ITS3; O2; O2Physics; Distortion; Misalignment; Alignment; Realignment; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This thesis deals with the physics performance of an approved inner tracker upgrade of the ALICE experiment involving a novel and ultra-thin silicon detector with a cylindrical geometry. During the thesis work, a method was developed in simulations to induce distortions to the detector’s geometry, and the resulting loss in physics performance was evaluated. LÄS MER

  2. 2. VÄRLDENS BÄSTA LÖGNARE : En litteraturstudie om kvinnors upplevelser av att leva med anorexia, mötet med vården och anhörigas stöd.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Cornelia Holm; Elin Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Anhörigas stöd; Anorexia Nervosa; kvinnor; mötet med vården; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Anorexia är en ätstörning som främst drabbar unga kvinnor och som yttrar sig både fysiskt och psykiskt. Sjukdomen drabbar inte enbart den enskilda individen utan hela dess omgivning. Mötet med vården är viktigt för att underlätta tillfrisknandet för kvinnorna. LÄS MER

  3. 3. "Världens bästa reklamfilm" : En studie i hur reklamfilmerna från ICA är konstruerade för att locka kunderna till konsumtion

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Fredrik Carlén; [2010]
    Nyckelord :TV-reklam; Reklamfilm; Kommunikationsstrategier; Commercial; Communication Strategy; Discourse analysis; ICA; Semiotic film analysis; Rhetorical tools; TV advertising.;

    Sammanfattning : This paper sets out to investigate how companies can create advertisement that focus not only on selling but also on entertainment. The research is based on seven TV-commercials produced by the Swedish food chain ICA. The commercials were analyzed according to the methods of discourse analysis, semiotic analysis and rhetorical analysis. LÄS MER