Sökning: "VELO"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet VELO.

  1. 1. Det vita snuset, wellness och femininiteter : en semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tilde Strömberg Rye; Hanna Thomasson Dykert; [2023]
    Nyckelord :Wellness; Instagram; vitt snus; femininitet; postfeminism; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen, Det vita snuset, wellness och femininiteter - En semiotisk bildanalys av hur wellness och femininiteter framställs och konstrueras för att marknadsföra vitt snus på Velo, ZYN och Loops Instagram-konton, är skriven av Hanna Thomasson Dykert och Tilde Strömberg Rye i ämnet Medie- och Kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsens huvudsakliga syfte är att studera hur företagen Velo, Loop och ZYN använder och representerar femininiteter och wellness, kopplat till sina vita snusprodukter, på Instagram. LÄS MER

  2. 2. "En livsstil för en livstid" : En kvalitativ studie på konsumenters upplevelser av parodireklam inom det vita snusets marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Konrad Boehm; Jonathan Milner; [2023]
    Nyckelord :parodireklam; vitt snus; marknadsföring; culture jamming;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to shed light on the issues surrounding the marketing of white snus, which employs various means to downplay and beautify the product, thus normalizing it as part of everyday life. Using our analytical framework, we have developed spoof advertisements for white snus that convey this problematic nature. LÄS MER

  3. 3. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Apelgren; Andrea Olsson; [2023]
    Nyckelord :VELO; Hållbarhet; Semiotisk analys; Greenwashing; Budskapsstrategier; Instagram;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Determining caffeine and 3-caffeoylquinic acid content in artisanal processed specialty coffee varieties with different roasting grades, origins, and brewing methods

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Oliver Mihajlovic; [2023]
    Nyckelord :kaffeanalys; koffein; klorogensyra; HPLC; analytisk kemi;

    Sammanfattning : Coffee is one of the most consumed beverages in the world, with about 10 million tons of coffee consumed in 2021. There are a lot of steps between the coffee tree and served beverage, as there are several processing methods each contributing to differences in fragrance, aroma, and acidity. LÄS MER

  5. 5. SNUS ELLER GODIS

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sol Alnesten; Julia Engvall; Filip Frankfelt; [2022-08-01]
    Nyckelord :VELO; Instagram; etik; influencer marketing; marknadsföring; tobakslagen;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how young people experience the marketing and brand of VELO, a tobacco-free snus company based in Sweden. This from an ethical perspective, but also how it correlates to their use of the plattform Instagram, VELO’s primary marketing platform, and the use of influencers to promote the white portions. LÄS MER