Sökning: "VR spel"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden VR spel.
1. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER
2. Making virtual reality game players more physically active and immersed in the gameplay by involving their physical activity data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Physical inactivity is a growing concern in the world. Exergames, which are physically demanding games, offer a solution to motivate individuals to participate in regular physical activity, and virtual reality (VR) is the latest addition to this field. LÄS MER
3. Exploring the effect of different hints on flow state in Virtual Reality
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Flow state is a state of intense focus and engagement, which is fulfilling for people experiencing it and therefore generally sought-after by creators of virtual games and experiences. Virtual Reality (VR) is known to be one of the most immersive technologies available today. As such, it has great potential to foster flow state in its users. LÄS MER
4. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER
5. Undersökning av virtuell verklighets varningars effektivitet utifrån spelarens perspektiv : En studie om hur effektiva virtuella verklighetsvarningar är för att förhindra användarskada
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna uppsats undersöker virtuella verklighetsvarningar i relation till fördjupning. Fördjupning är det engagemanget en spelare känner utifrån att spela ett spel och kan karakteriseras som graden eller nivån av engagemanget som spelaren har med olika aspekter av spelet. LÄS MER