Sökning: "VR spel"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden VR spel.

  1. 1. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beiqian Liu; [2023]
    Nyckelord :Mesh Simplification; Virtual Reality; Realistic Avatars; 3D Face Reconstruction;

    Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER

  2. 2. Making virtual reality game players more physically active and immersed in the gameplay by involving their physical activity data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sindri Pétursson; [2023]
    Nyckelord :activity tracking; beneficial movements; physical activity; physical activity bar; physical activity data; virtual reality; exergames; aktivitetsspårning; speciella rörelser; fysisk aktivitet; fysisk aktivitet; fysisk aktivitetsdata; virtuell verklighet; exergames;

    Sammanfattning : Physical inactivity is a growing concern in the world. Exergames, which are physically demanding games, offer a solution to motivate individuals to participate in regular physical activity, and virtual reality (VR) is the latest addition to this field. LÄS MER

  3. 3. Exploring the effect of different hints on flow state in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elena Palombini; [2023]
    Nyckelord :Flow state; Virtual Reality; hints; Flow state; Virtual Reality; tips;

    Sammanfattning : Flow state is a state of intense focus and engagement, which is fulfilling for people experiencing it and therefore generally sought-after by creators of virtual games and experiences. Virtual Reality (VR) is known to be one of the most immersive technologies available today. As such, it has great potential to foster flow state in its users. LÄS MER

  4. 4. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  5. 5. Undersökning av virtuell verklighets varningars effektivitet utifrån spelarens perspektiv : En studie om hur effektiva virtuella verklighetsvarningar är för att förhindra användarskada

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Månsson; [2023]
    Nyckelord :Quest 2; Guardian; warnings; virtual reality; game; immersion; Quest 2; Guardian; varningar; virtuell verklighet; spel; fördjupning;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker virtuella verklighetsvarningar i relation till fördjupning. Fördjupning är det engagemanget en spelare känner utifrån att spela ett spel och kan karakteriseras som graden eller nivån av engagemanget som spelaren har med olika aspekter av spelet. LÄS MER