Sökning: "VR teknik"

Visar resultat 16 - 20 av 138 uppsatser innehållade orden VR teknik.

  1. 16. Exploring Consumers' Perception of the Use of Virtual Reality (VR) for Fashion Shopping

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Benjamin Aidanpää; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Sustainability; Consumer Perceptions; Buying Process; UTAUT Unified Theory of Acceptance and Use of Technology ;

    Sammanfattning : As technology continues to rapidly develop, the realization of Virtual Reality (VR) stores is coming into view for various businesses and industries. As customers today are becoming more aware of their purchasing behaviour and the impact their products have on the environment, it puts pressure on the fashion industry to meet these requirements and needs by developing or adopting new technologies to their practices. LÄS MER

  2. 17. Does an increase in adaptive audio lead to an increase in perceptual realism in first-person games?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Petter Persson; [2023]
    Nyckelord :Game; adaptive; procedural; interactive; audio; sound; immersion; presence; immersive; present; first-person; realism; perceptual; Unreal Engine; virtual;

    Sammanfattning : When striving for realism in first-person games, the use of sampled audio has been frequent, and it is often argued that a higher level of auditory authenticity will lead to an increased realism.However, in this paper, it is argued that, for the purpose of realism, attention should instead be directed at making players themselves a more contributing factor to how sound is perceived; the more the audio of a game changes with, or adapts to, player input, the more realistic it should be perceived. LÄS MER

  3. 18. Upplevelser av Virtual Reality i rehabiliteringen hos strokepatienter : En metasyntes

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Rebecka Pyykkö; [2023]
    Nyckelord :occupational therapy; stroke; virtual reality; experiences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Antalet personer som drabbas av en stroke ökar över hela världen och därmed ställs sjukvården inför en fortsatt utmaning att utveckla och modernisera rehabiliteringen för strokepatienter.  Syfte: Att granska och syntetisera litteratur om hur strokepatienter upplever Virtual Reality (VR) i rehabiliteringen och dess möjliga inverkan på aktivitetsförmågan i det vardagliga livet. LÄS MER

  4. 19. Motion tracking for virtual reality using inertial motion sensors

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Lindgren; Marcus Olsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Human motion capture has until recently been dominated by camera-based solutions. With advancements within Micro Electro-Mechanical Systems (MEMS) technology new Inertial Measurement Unit (IMU) based solutions are being explored. This thesis explores the possibility of using IMUs for augmenting motion tracking for Virtual Reality (VR). LÄS MER

  5. 20. Effekt av Virtual Reality-träning hos personer med Parkinsons sjukdom avseende balans- och gångförmåga jämfört med traditionell träning : En översiktsstudie av systematiska litteraturstudier

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Jenny Sagelius; Martina Vestman; [2023]
    Nyckelord :Balance; Gait; Overview; Parkinson´s disease; Virtual Reality; Balans; Gång; Parkinsons sjukdom; Virtual Reality; Översiktsstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Virtual Reality (VR) är en teknik som skapar en simulerad miljö där användaren kan uppleva en virtuell värld. Effekten av VR-träning på gång och balansförmågan hos personer med Parkinsons sjukdom (PS) är ännu oklar trots flera systematiska studier. LÄS MER