Sökning: "VR"
Visar resultat 16 - 20 av 622 uppsatser innehållade ordet VR.
16. Subjective Tests for Quality of Experience in Streamed Virtual Reality Games
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : VR gaming is an emerging market with relatively new technology when compared to PC and console gaming. Streamed VR gaming is when the VR game is being streamed from another device to the VR headset. LÄS MER
17. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER
18. A Framework for the Ethical Integration of Extended Reality InProduction Training : Considerations For SMEs in The ManufacturingIndustry
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Extended Reality (XR) technologies, including virtual reality (VR), mixed reality (MR) and augmented reality (AR), are increasingly being integrated into production training across various industries. As XR becomes more prevalent, ethical considerations surrounding its implementation become important. LÄS MER
19. Virtual reality, framtidens intervention : En kartläggning av arbetsterapeuters inställning till och användning av virtual reality, en kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Virtual reality (VR) är en välfärdsteknik som passar att använda inom hab-/rehabilitering. VR ger personen möjlighet till ett effektivt upprepat rörelsemönster samt att den kan utföras i en säker och virtuell miljö. LÄS MER
20. Cybersickness in a Virtual and Mixed Reality Flight Simulator With a Video See-Through Head-Mounted Display
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The Swedish Air Force Combat Simulation Centre (FLSC) is investigating how immersive technologies can be used with flight simulators. Cybersickness is sickness-like effects experienced when immersed in virtual environments using head-mounted displays. LÄS MER