Sökning: "Vad är Ads"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Vad är Ads.

  1. 1. Robust Safe Control for Automated Driving Systems With Perception Uncertainties

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yan Feng Yu; [2022]
    Nyckelord :Adaptive cruise control; Autonomous Driving System; Control barrier function; Cyber-physical systems; Measurement uncertainties; Model predictive control; Kalman filter; Adaptiv farthållare; Autonoma körsystem; Kontrollbarriärfunktion; Cyberfysiska system; Mätstörning; Modellförutsägande styrning;

    Sammanfattning : Autonomous Driving Systems (ADS), a subcategory of Cyber-Physical Systems (CPS) are becoming increasingly popular with ubiquitous deployment. They provide advanced operational functions for perception and control, but this also raises the question of their safety capability. LÄS MER

  2. 2. Individanpassade annonser - relevant eller påträngande? : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonser med avseende på vad, när och vart annonsen presenteras

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jonna Dahl; Stina Enström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att beskriva vad det är som får konsumenter att uppleva individanpassade annonser som relevanta eller påträngande beroende på vad som annonseras, när det annonseras och vart det annonseras. Med stöd av konsumenternas egna upplevelser gällande personaliserade annonser kopplat till de tre variablerna, strävar denna studie efter att skapa en så klar bild som möjligt när annonser upplevs som mest relevanta i relation till när de upplevs som mest påträngande. LÄS MER

  3. 3. Digital närvaro vs. Personlig integritet : En studie om Meta-nätverkets användare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Edla Havstam Blomdahl; [2022]
    Nyckelord :Big Data; Meta; digital integrity; digital presence; data collection; cookies; Big Data; Meta; digital integritet; digital närvaro; datainsamling; cookies;

    Sammanfattning : Meta-nätverket (tidigare kallat Facebook) är ett av de nätverk som har gjort det till sitt levebröd att samla in användardata för att sedan kunna använda dessa för att fylla sina annonsplatser med annonser som är relevanta för varje specifik användare. Användarnas integritet via Meta-nätverket och liknande plattformar har ifrågasatts och företaget Apple har nu utvecklat en datainsamlingspop-up som heter App Tracking Transparency (ATT). LÄS MER

  4. 4. Mänsklig närvaro i annonser på Instagram : Att skapa positiva intryck i Instagramannonsering utifrån ett miljöpsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Amanda Andersson; Maria Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Human presence; Instagram marketing; Positive advertisement; Mänsklig närvaro; Marknadsföring på Instagram; Positiva annonser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how ads on Instagram can create a positive attitude for the recipient. This was investigated through a quantitative survey where the respondents, girls belonging to generation Z, got to choose between ads, identify what caught their interest and describe their experience of the ads. LÄS MER

  5. 5. Barn på annons : Spänningar och möjligheter i socialtjänstens webbannonser avseende barn som ska placeras i familjehem

    Magister-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Carolina Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Adverts; Foster care; Social services; Marketing; Foster children; Institutional logics; Annonser; Familjehem; Socialtjänst; Marknadsföring; Familjehemsplacerade barn; Institutionella logiker;

    Sammanfattning : I en analys av 300 annonser på en öppen webbplats där socialtjänsten söker efter familjehem till specifika barn kommunicerades fyra olika teman avseende familjehemsuppdraget. Det första temat som avsåg familjens egenskaper förekom i 80 procent av annonserna och det andra temat som gällde förväntningar på uppdragets utförande och familjehemmets kompetens beskrevs i 98 procent av annonserna. LÄS MER