Sökning: "Vad är en bilbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Vad är en bilbranschen.
1. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER
2. Det digitala informationsflödets påverkan på relationen mellan kunden och säljaren
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : En omfattande transformering av marknadsmiljön har bidragit till funderingar och frågor gällande om kundrelationshantering är tillräckligt utvecklat för att hänga med i digitaliseringens framfart och lever upp till dagens konsumentförväntningar. Den litteratur som finns påvisar trots allt en hög grad av misslyckande relaterat till implementering av kundrelationshantering. LÄS MER
3. Autonoma fordonets påverkan på mobilitet - En studie som undersöker hur den framtida konsumentmarknadens förväntningar gällande autonoma fordonets påverkan på mobilitet stämmer överens med vad bilbranschen och staden i framtiden planerar att erbjuda för mobilietstjänster.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Autonoma fordon väntas få en allt större roll i framtidens transportmöjligheter. De väntas föra med sig mindre utsläpp, högre säkerhet samt skapa en ökad kapacitet i vägnätet. Den autonoma bilen väntas också på grund av sin flexibilitet konkurrera med kollektivtrafiken vilket kan föra med sig en rad olika utmaningar. LÄS MER
4. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER
5. Jakten på den ideala ledaren : En kvalitativ studie om kvinnors möjlighet att bli chef
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sverige är och har länge varit ett land som ligger i framkant när det gäller jämställdhetspolitik, trots detta fortsätter männen att dominera de ledande positionerna. Syftet med denna studie är att undersöka chefer inom en organisation i bilbranschen, för att urskilja hur de ser på ledarskap, rekrytering och kvinnors möjligheter att avancera till chefspositioner. LÄS MER